شناسهٔ خبر: 12436165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شورای نگهبان - قدیمی | لینک خبر

سخنگوي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات:

حدود 75هزار ناظر درشعب اخذ رأي مرحله دوم انتخابات مجلس،حضور خواهندداشت

صاحب‌خبر -
دكتر ره پيك در گفتگوي با خبرگزاري صداوسيما با تبيين تمهيدات شوراي نگهبان براي مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: اقداماتي كه براي اين مرحله صورت گرفته بسيار متنوع است كه مانند مرحله نخست انتخابات بخشي از اقدامات مربوط به قبل از انتخابات است.
وي افزود: اقداماتي كه دستگاه اجرايي در حوزه هاي مختلف اعم از چاپ تعرفه ها و ايجاد شعب اخذ رأي صورت داديم با هماهنگي و نظارت شوراي نگهبان انجام شده است.
ره پيك گفت: اقدامات لازم براي روز برگزاري انتخابات و رأي گيري نيز صورت گرفته است.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان افزود: با توجه به تعداد شعب اخذ رأي در هر حوزه انتخابيه، ناظرها تعيين شده اند و هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي ذيربط انتظامي و امنيتي صورت گرفته است تا هم از تخلفات احتمالي پيشگيري شود و هم در روز برگزاري انتخابات گزارش هاي لازم درباره تخلفات تنظيم و ارسال شود كه تصميم مقتضي در اين باره گرفته شود.
وي گفت: هيئت هاي نظارت در سطوح استان، شهرستان و بخش ها آماده شده اند.
ره پيك افزود: در استان هايي كه نياز به بازرس بوده است با توجه به شرايط و متناسب با حوزه هاي انتخابيه، گروه هاي بازرسي آماده شده اند كه به اين حوزه ها اعزام شوند.
سخنگوي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات صدور كارت هاي شناسايي مربوط به نمايندگان نامزدها براي حضور در شعب اخذ رأي را از ديگر اقدامات شوراي نگهبان براي مرحله دوم انتخابات برشمرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با اجرا و نظارت مناسب، انتخاباتي خوب برگزار و نتيجه آن هم در موعد مقرر اعلام شود.
ره پيك در پاسخ به اين پرسش كه آيا نظارت ها در مرحله دوم انتخابات با مرحله نخست تفاوت دارد؟ گفت: تفاوت عمده اي وجود ندارد و احكام نظارت همان احكام مرحله نخست است، فقط برخي تفاوت ها مربوط به انتخاب كنندگان است كه شرايط آنان اعلام شده است.

نظر شما