شناسهٔ خبر: 12416709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

دستگیری متخلفین شکار کل در پارک ملی دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا در این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، "سید اسدالله هاشمی" گفت:‌ دو نفر از متخلفین به همراه لاشه یک راس کل دستگیر اما نفر سوم متواری شده است.

وی با تشریح چگونگی دستگیری شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا، اظهارداشت: از روز چهارم فروردین، مامورین در منطقه متوجه حضور سه نفر متخلف در پارک ملی دنا می شوند و عملیات خود را برای دستگیری و اعمال قانون آغاز می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا تمام تلاش خود را برای دستگیری متخلفین بکار بردند و سرانجام در روز پنجم فروردین موفق به دستگری آنها می شوند.

هاشمی گفت: از متخلفین یک قبضه اسحله دبل خفیف ( اسلحه جنگی بدون صدا ) کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ، جریمه ریالی شکار یک راس کل و بز را 100 میلیون عنوان و خاطرنشان کرد: برای متخلفین پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که دونفر از متخلفین روانه زندان و حکم جلب نفر سوم نیز صادر شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پارک ملی دنا در شمال شرقی کهگیلویه وبویر احمد و در امتداد رشته کوههای زاگرس قرار دارد که حیات جانوری و گیاهی آن در نوع خود کم نظیر است.

این پارک با مساحت بیش از 25 هزار هکتار دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران و 550 همین ذخیرگاه زیست کره دنیا محسوب می شود که زیستگاه گونه های جانوری مختلف کل وبز , خرس قهوه ای , پلنگ و سنجاب است .

نظر شما