شناسهٔ خبر: 12386177 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مديريت بهينه پسماند، راهي مناسب براي اجراي اقتصاد مقاومتي است

تهران- ايرنا- مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران از راه اندازي دستگاه بيوكمپوستر در اين اداره خبر داد و گفت: اعمال مديريت صحيح و بهينه پسماند، راهي مناسب براي كمك به اجراي اقتصاد مقاومتي است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان تهران، محمدهادي حيدرزاده افزود: با اجراي صحيح مديريت پسماند مي توان انتظار كاهش ميزان آلاينده هاي زيست محيطي، افزايش سطح بهداشت عمومي، جداسازي پسماندها در مبدا و كاهش ميزان دفن به محل هاي دفن پسماند يا لندفيل را داشت.
وي توجه به اقتصاد مقاومتي در حوزه محيط زيست را ضروري دانست و گفت: بسيار از مواد غيرقابل مصرف موجود در محيط زيست با استفاده از فناوري هاي نوين به كالاي جديد تبديل شده و صرفه اقتصادي نيز دارد.
حيدرزاده با بيان اينكه بيوكمپوستر دستگاهي براي تبديل پسماندهاي تر به بيوكمپوست است، افزود: توليد كمپوست با كيفيت مطلوب و فاقد عوامل بيماري زا به عنوان يكي از روش هاي بازيافت مطرح بوده كه يكي از عناصر اصلي مديريت جامع پسماند است.
وي با اشاره به اينكه بهره برداري از اين ايستگاه علاوه بر اجراي مديريت پسماند بر لزوم فرهنگ سازي در اين حوزه نيز دلالت دارد، گفت: با نصب و راه اندازي هر دستگاه بيوكمپوستر مي توان روزانه سه كيلوگرم، پسماند تر را به بيوكمپوست تبديل كرد.
وي با تشريح اهميت توليد كود از زباله تصريح كرد: نبود توليد شيرآبه ها در انتهاي فرآيند اين سيستم يكي از مزاياي اصلي بكارگيري اين فناوري است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با بيان اينكه مدت زمان تبديل پسماندها 24 ساعت است، افزود: اين دستگاه به سيستم بوزدايي نانوفيلتر(Nano-Filter) نيز مجهز است.
گفتني است ضدعفوني و بوزدايي با تكنولوژي ميكروبيولوژي، قابليت تبديل پسماندهاي تر به كمپوست، قابليت جلوگيري از انتشار 73 درصدي گاز دي اكسيد كربن(CO2)، قابليت پردازش از مبدا بر روي پسماندهاي تر، قابليت نصب در مبدا در ابعاد مختلف، قابليت جلوگيري 100 درصدي از توليد شيرآبه و همچنين وجود سيستم هوشمند حرارتي، هوازي و بيولوژيكي از مزاياي استفاده از دستگاه بيوكمپوستر است.
تهرام/1699//1348

نظر شما