شناسهٔ خبر: 1234854 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران-استرالیا، امشب؛ آسان ترین مصاف

صاحب‌خبر -


به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، در یکی از مهمترین بازیهای گروه E تیم والیبال کشورمان از ساعت 22:55 امشب در سالن لوژنیژکای  شهر بیدگوژ لهستان برابر استرالیا به میدان میرود.

تیم ملی والیبال با صعود تاریخی خود به دور دوم رقابت های جهانی ، حالا همه را امیدوار کرده است تا شگفتی دیگری رقم بزند.    

در دور مقدماتی والیبال قهرمانی جهان 24 تیم در 4 گروه با هم بازی کردند ، و در نهایت 16 تیم راه یافته به دور دوم مشخص شد یعنی از هر گروه 4 تیم صعود کرد.

از گروه A لهستان صربستان ، آرژانتین و استرالیا صعود کردند و ونزوئلا و کامرون حذف شدند.

این 4 تیم با 4 تیم برتر گروه D در دور دوم در یک گروه با هم بازی می کنند ، گروه D گروهی است که تیم ما هم در آن حضور داشت و از این گروه تیم های فرانسه/ ایران / آمریکا و ایتالیا  به دور دوم آمدند و بلژیک و پورتوریکو حذف شدند.

این 8 تیم گروه E را تشکیل دادند، اما نکته اینجاست که تیمهایی که در دور مقدماتی بازی کردند در دور دوم با هم بازی نمی کنند و همان نتیجه بازی دور مقدماتی برای آنها منظور میشود یعنی برای تیم ما دو تا پیروزی برابر ایتالیا و آمریکا و یک شکست برابر فرانسه منظور میکنند و فقط 4 تا بازی با تیمهای گروه E داریم.از این هشت تیم سه تا تیم به مرحله پایانی راه پیدا میکنند.

اما در طرف دیگر از گروه B  تیم های آلمان برزیل فنلاند و کوبا صعود کردند و کره جنوبی و تونس حذف شدند، این4 تیم با 4 تیم برتر گروه C بازی می کنند.

از گروه C روسیه تیم سرسخت این دوره و کانادا، بلغارستان و چین به دور دوم صعود کردند و مکزیک و مصر حذف شدند.

این 8 تیم هم گروه F را تشکیل دادند و سه تیم  از این گروه به مرحله پایانی می آید .

اما سراغ بازی های تیم ملی کشورمان می رویم ؛ در این مرحله ،چهارشنبه ساعت ده و پنجاه و پنج دقیقه شب با استرالیا بازی می کنیم 5 شنبه ساعت نوزده و ده دقیقه با آرژانیتن بازی داریم آرژانتینی که خولیو ولاسکو معروف مربی آنهاست و کوآچ باید حواسش جمع باشد چون ولاسکو خوب از بازیکنای ما شناخت دارد.

بازی سوم تیم ما شنبه 22 شهریور ساعت ده و پنجاه و پنج دقیقه است که با لهستان میزبان بازی داریم، این بازی هم بازی سختی است چون لهستانی ها طرفدران خیلی پرشوری دارند، انها زمین فوتبال 65 هزار نفری را سالن والیبال کردند و برای بازی با ما قطعا سالن پر میشود.

و آخرین بازی ما هم در گروه دوم ساعت نوزده و ده دقیقه یکشنبه 23 شهریور با صربستان برگزار می شود.

این رقابت ها تا یکشنبه 30 شهریور با حضور 24 تیم در شهرهای گدانسک ، ورشو ، فروکلاف ، کراکوف ، کاتوویچ ، لودز و بیدگوژ ادامه پیدا می کند و برنامه دور دوم گروهی این رقابت ها به شرح زیر است :

** چهارشنبه 19 شهریور :

* گروه یک :

آرژانتین - فرانسه

صربستان - ایتالیا

لهستان - آمریکا

ایران - استرالیا (ساعت 22:55 - سالن لوژنیژکا در شهر بیدگوژ)

- تیم ایران در دور گروهی نخست 3 - 1 از سد ایتالیا ، 3 - 2 از سد آمریکا ، 3 - 1 از سد بلژیک گذشت و 3 - 0 پورتوریکو را شکست داد و 1 - 3 مغلوب فرانسه شد تا با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه 4 صعود کند.

- در گروه یک نتایج رودرروی تیم های همگروه در دور اول محاسبه شده است ، بدین ترتیب لهستان با 9 امتیاز در صدر است و تیم های فرانسه با 7 ، صربستان با 6 ، ایران با 5 ، آمریکا با 4 ، آرژانتین با 3 ، ایتالیا با 2 و استرالیا بدون امتیاز اول تا هشتم هستند.

* گروه دو :

برزیل - بلغارستان

فنلاند - روسیه

آلمان - چین

کوبا - کانادا

با احتساب نتایج دور اول گروهی ، در گروه دو برزیل با 9 ، روسیه با 8 ، آلمان با 6 ، کانادا و بلغارستان با 5 ، فنلاند با 2 ، کوبا با یک و چین بدون امتیاز در رده های اول تا هشتم جای گرفته اند.

در والیبال قهرمانی جهان تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با 6 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و تیم های برزیل و ایتالیا با 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی دوم مشترک هستند.

در دوره قبل که سال 2010 در ایتالیا برگزار شد ، تیم های برزیل ، کوبا و صربستان اول تا سوم شدند.

تیم ایران - قهرمان آسیا - پنجمین حضور خود را در رقابت های قهرمانی جهان تجربه می کند که در 4 دوره قبلی در سال های 1970 بلغارستان در رده 21 ، 1998 ژاپن در رده 19 ، 2006 ژاپن در رده 21 و در سال 2010 ایتالیا در رده 19 جهان قرار گرفت.

تیم ایران تاکنون در 26 بازی در رقابت های والیبال قهرمانی جهان به میدان رفته است که حاصل آن 8 برد و 18 شکست بوده است.در این بازی ها تیم ایران 33 ست را برده و 62 ست را باخته است.

فدراسیون بین المللی والیبال رده بندی تیم های حذف شده را به شرح زیر اعلام کرد :

17- بلژیک ، مکزیک ، کره جنوبی و ونزوئلا 21- کامرون ، مصر ، پورتوریکو و تونس



نظر شما