شناسهٔ خبر: 12316131 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاخص بورس، 16 واحد رشد کرد

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان داد و ستدهای معاملاتی امروز (شنبه) با رشد 16 واحدی، هفته کاری تازه را با روندی مثبت آغاز کرد و به رقم 78 هزار و 281 واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شمار یک میلیارد و 37 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 480 میلیارد ریال در 77 هزار و 798 نوبت مبادله شد.
نمادهای کچاد، خساپا، ومعادن و جم تاثیر مثبت بر شاخص داشتند اما نمادهای وامید، وبملت و وبانک با تاثیر منفی خود، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
شاخص های اصلی بازار سرمایه بجز شاخص بازار اول، در معاملات امروز مثبت بودند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) چهار واحد، شاخص کل (هم وزن) 37 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 31 واحد، شاخص آزاد شناور 60 واحد و شاخص بازار دوم 169 واحد رشد داشتند.
تنها شاخص منفی در بازار امروز شاخص بازار اول بود که 14 واحد رشد منفی کرد.
به گزارش ایرنا، شاخص بورس در هفته های گذشته فراز و نشیب بسیاری تجربه کرده است.

** عبور ارزش معاملات فرابورس از پنج هزار و 210 میلیارد ریال
بازار فرابورس در چهارمین روز اردیبهشت ماه شاهد عرضه اولیه نخستین اوراق اجاره دولت در نماد 'اجاد1' با کشف قیمت 880 هزار ریالی بود و به این ترتیب بیشترین ارزش معاملات امروز فرابورس در این نماد رقم خورد.
در نخستین روز هفته در مجموع 260 میلیون ورقه بهادار در 12 هزار نوبت به ارزش پنج هزار و 210 میلیارد و 300 میلیون ریال مورد معامله شد. آیفکس که در ابتدای ساعت بازار بیش از سه واحد بالا رفته بود، در پایان با رشد 1.7 واحدی روی عدد 794.61 بسته شد.
بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازار سهام متعلق به خرید و فروش 11 میلیون سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش 29 میلیارد ریال بود و نماد شرکت های پالایش نفت تهران، بانک دی و سرمایه گذاری مسکن تهران پربیننده ترین نمادهای امروز بودند.
سهام شرکت های آهن و فولاد ارفع، کوثر مرکزی و بانک سرمایه با بیشترین افزایش قیمت مواجه شدند و شرکت های نیرو سرمایه، باغمیشه و فولاد هرمزگان بیشترین افت قیمت را داشتند.
براساس این گزارش، در بازار نخست، 13 میلیون و 900 هزار ورقه بهادار به ارزش 31 میلیارد ریال و در بازار دوم 39 میلیون ورقه بهادار با رقم 143 میلیارد ریال داد و ستد شد.
در بازار اوراق با درآمد ثابت، بالاترین حجم و ارزش معاملات مربوط به داد و ستد پنج میلیون اوراق اجاره دولت بود. همین طور ارزش معاملات امروز در چهار نماد اسناد خزانه اسلامی از 69 میلیارد ریال گذشت.
امروز، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 745 تا 800 هزار ریال دست به دست شد و بالاترین قیمت این اوراق در نماد بهمن ماه 94 رقم خورد.
بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز متعلق به معامله 880 هزار سهم صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان بود؛ ضمن آنکه پذیره نویسی واحدهای ETF آرمان آتیه درخشان مس در نماد 'آتیمس' از امروز آغاز شد.
اقتصام**2022**1961

نظر شما