شناسهٔ خبر: 12315673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امروز در فرابورس ایران انجام شد

عبور ارزش معاملات فرابورس از ۵۲۱۰ میلیارد ریال

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در چهارمین روز اردیبهشت‌ماه شاهد عرضه اولیه نخستین اوراق اجاره دولت در نماد "اجاد1" با کشف قیمت 880 هزار ریالی بود و به این ترتیب بیشترین ارزش معاملات امروز فرابورس در این نماد رقم خورد.

در نخستین روز هفته در مجموع 260 میلیون ورقه بهادار در 12 هزار نوبت  به ارزش 5 هزار و 210 میلیارد و 300 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

آیفکس هم که در ابتدای ساعت بازار بیش از 3 واحد بالا رفته بود، در پایان با رشد 1.7 واحدی روی عدد 794.61 بسته شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازار سهام متعلق به خرید و فروش 11 میلیون سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش 29 میلیارد ریال بود و نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، بانک دی و سرمایه‌گذاری مسکن تهران پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.

سهام شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، کوثر مرکزی و بانک سرمایه با بیشترین افزایش قیمت مواجه شدند و شرکت‌های نیرو سرمایه، باغمیشه و فولاد هرمزگان بیشترین افت قیمت را داشتند.

طبق این گزارش، در بازار اول 13 میلیون و 900 هزار ورقه بهادار به ارزش 31 میلیارد ریال و در بازار دوم 39 میلیون ورقه بهادار با رقم 143 میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت، بالاترین حجم و ارزش معاملات مربوط به داد و ستد 5 میلیون اوراق اجاره دولت بود. همین‌طور ارزش معاملات امروز در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی از 69 میلیارد ریال گذشت.

در روز جاری، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 745 تا 800 هزار ریال دست به دست شد و بالاترین قیمت این اوراق در نماد بهمن‌ماه 94 رقم خورد.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز متعلق به معامله 880 هزار سهم صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان بود؛ ضمن آنکه پذیره‌نویسی واحدهای ETF آرمان آتیه درخشان مس در نماد "آتیمس" از امروز آغاز شد.

انتهای پیام/ب

نظر شما