شناسهٔ خبر: 12259143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

واژگونی یک قایق در سواحل راخین میانمار 35 قربانی گرفت

خبرگزاری میزان- حادثه مرگبار واژگون شدن یک قایق حامل مسلمانان روهینگیایی در سواحل استان " راخین" میانمار 35 قربانی برجا گذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از رسانه های میانمار، در حالیکه شمار قربانیان این حادثه 35 نفر اعلام می شود، اما یک سخنگوی سازمان ملل گفت که دستکم 21 نفر از جمله 9 کودک براثر واژگون شدن یک قایق در آب های سواحل استان راخین میانمار کشته شده اند.

این حادثه روز سه شنبه اتفاق افتاده است و قایق حامل بیش از 60 مسافر بود.

تارنمای 'برمه تایمز' اعلام کرد 35 مسافر روهینگیایی این قایق کشته و 30 نفر دیگر نجات یافتند. اجساد 15 مسافر که از 'سین تات ماو' به سمت شهر 'سیتوه' می رفتند، پیدا شده است.

بنابراین گزارش، این قایق با حدود 65 روهینگیایی مرد، زن و کودک عازم 'سیتوه' مرکز ایالت 'آراکان' بوده که براثر امواج بزرگ واژگون و در آب های عمیق رودخانه غرق شد.

در ایالت راخین در غرب میانمار اردوگاه های آوارگان داخلی قرار دارد که هزاران نفر از قوم روهینگیا به عنوان اقلیت مسلمان زندگی می کنند. علیه روهینگیایی ها از سال 2012 خشونت های زیادی اعمال شده و صدها نفر از این مسلمانان توسط بوداییان تندرو کشته شدند.

وزارت امنیت و امور مرزی دولت میانمار نیز حادثه غرق شدن این قایق را تایید، اما آمار مرگ و میر ناشی از آن را 14 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما