شناسهٔ خبر: 12184728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

مشارکت 57درصدی مردم سوریه در انتخابات

بیش از ۵۷ درصد از واجدان شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه در این انتخابات شرکت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف و به نقل از سانا، کمیته قضایی عالی انتخابات سوریه نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را که روز چهارشنبه گذشته (۲۶ فروردین) برگزار شد، اعلام کرد.

«هشام الشعار» رئیس کمیته قضایی عالی انتخابات سوریه طی کنفرانسی مطبوعاتی با اعلام اسامی نامزدهای پیروز انتخابات پارلمانی این کشور از مشارکت ۵۷/۵۶ درصدی مردم سوریه در این انتخابات خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که بیش از ۸ میلیون و ۸۳۴ هزار نفر از مردم سوریه واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه بودند که از این میان بیش از ۵ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کرده اند.

رای گیری انتخابات پارلمانی سوریه که به دلیل استقبال گسترده سوری ها به مدت ۵ ساعت تمدید شده بود ساعت ۱۲ شب چهارشنبه گذشته پایان یافت. بیش از هفت هزار شعب اخذ رأی در سراسر سوریه در این انتخابات به فعالیت پرداخته و بیش از ۳۵۰۰ نامزد برای کسب ۲۵۰ کرسی پارلمان سوریه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این انتخابات در حالی برگزار شد که تروریست های تکفیری از یک سو با هدف به شکست کشاندن آن اقدامات تروریستی خود را تشدید و از سوی دیگر حامیان تکفیریها نیز تمام تلاش خود را به کار بستند تا این انتخابات را غیرقانونی جلوه دهند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز پس از شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور در سخنانی اظهار داشت که تروریسم در نابودی زیرساخت‌های اجتماعی هویت ملی سوریه ناکام مانده است.

نظر شما