شناسهٔ خبر: 1214627 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازی های آسیایی 2014

رضازاده: در اینچئون چهار یا پنج مدال می گیریم/ با دو طلا طلسم شکسته می شود

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون وزنه برداری در آستانه بازی های آسیایی 2014 اینچئون اظهار امیدواری کرد، وزنه برداران ایران در این دوره موفق به کسب چهار یا پنج مدال شوند اگرچه کسب دو مدال طلا برای وزنه برداری ایران در این بازی ها رکورد محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین رضازاده که امروز (دوشنبه) در ادامه نشست های خبری فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی در کمیته ملی المپیک پاسخگوی خبرنگاران بود، گفت: اگر بتوانیم دو مدال طلا در این رقابت ها کسب کنیم، می توانیم بعد از 36 سال رکورد شکنی کنیم و برای ایران عزیز افتخار آفرین باشیم.

وی با بیان اینکه تمرینات تیم ملی وزنه برداری از اسفند 92 با حضور 22 نفر در تهران آغاز شده است، گفت: این تمرینات با دو هدف آماده سازی تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون و رقابت های جهانی قزاقستان آغاز شد.

به گفته رضازاده، کسب مدال های رنگارنگ در اینچئون و کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل اهداف اصلی تمرینات تیم ملی است که از اسفند ماه با مربیگری بهمن زارع آغاز شده است.

وی ادامه داد: اردوها در تهران آغاز شد، سپس تیم مدت 35 روز در چابکسر اردو زد. پس از آن نیز راهی مجارستان شد و مدت 20 روز نیز در کمپ تاتا این کشور تمرینات را پیگیری کرد.

رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه تمرینات هم اکنون در تهران در حال پیگیری است، گفت: اولین گروه وزنه بردارن 23 شهریورماه راهی کره جنوبی می شوند و گروه دوم آنان 26 شهریور ماه تهران را به مقصد اینچئون ترک خواهند کرد. مسابقات وزنه برداری نیز روز 29 آغاز می شود.

وی در ادامه به حضور مجید عسگری وزنه بردار وزن 56 کیلوگرم کشورمان در کاروان اعزامی به کره جنوبی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب این نخستین باری است که در دسته 56 کیلوگرم در بازی های آسیایی نماینده داریم.

رضا زاده همچنین با ارایه گزارش کوتاهی از وزنه برداران اعزامی به اینچئون در دسته های های مختلف به رقبای آنها که بیشتر از کشورهای چین، کره جنوبی، کره شمالی، قزاقستان و ازبکستان هستند اشاره کرد و گفت: وزنه برداران رقابت سختی در پیش دارند چون تمامی کشورها برای کسب مدال به اینچئون می روند.

وی در مورد شرایط برگزاری رکوردگیری تصریح کرد: هدف از رکوردگیری این بود که 9 وزنه بردار ما بتوانند در شرایطی شبیه مسابقه خود را محک بزنند.

رییس فدراسیون وزنه برداری در زمینه استفاده از مکمل مجاز توسط ورزنه برداران گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با فدراسیون پزشکی و نادو امضا کرده ایم هر سال فهرست مکمل های مجاز را در اختیار کادر فنی قرار می دهیم و چندین دوره نیز کلاس های آموزشی برای مربیان برگزار کرده ایم.

رضازاده بااشاره به برگزاری مسابقات جهانی قزاقستان در فاصله 45 روز بعد از پایان بازی های آسیایی ادامه داد: وزنه برداران بلافاصله بعد بازی های آسیایی وارد اردو می شوند و با توجه به کار سختی که در پیش دارند باید تلاش کنیم با کمک مسوولان دغدغه مالی نداشته باشند تا بتوانند برای کشور افتخار کسب کنند.

وی در خصوص استعفا از شورای شهر نیز خاطر نشان کرد: برخیسعی می کنند فدراسیون هایی که موفق بوده اند را به حاشیه ببرند. اما من تابع قانون هستم و طبق قانون عضویت در شورای شهر شغل نیست. امیدوارم تا اسفند به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم.

بازی های آسیایی 2014 اینچئون از 28 شهریورماه رسما آغاز خواهند شد و 12 مهرماه نیز به کار خود پایان می دهد.

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی امسال در 36 رشته المپیکی و غیر المپیکی برگزار می شود و کاروان ایرانی با 290 ورزشکار در 22 رشته این رقابت ها مقابل رقبا به میدان خواهند رفت.

تکواندو (زنان ومردان)، تیروکمان (زنان و مردان)، دوومیدانی (زنان و مردان)،قایقرانی (زنان و مردان)،کبدی (زنان و مردان)،کاراته (زنان و مردان) ، تیراندازی (زنان و مردان )، ووشو (زنان و مردان) ، فوتبال (تیم امید)، وزنه برداری، هندبال، جودو، بسکتبال، بوکس، دوچرخه سواری، شمشیربازی، کشتی آزاد و فرنگی، والیبال سالنی، شنا، ژیمناستیک، تنیس روی میز (زنان و مردان) و بدمینتون (زنان و مردان) 22 رشته اعزامی ایران به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون هستند.

ورزشی (3)**9126/1828**1379

نظر شما