شناسهٔ خبر: 12119581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

دنیا متوجه شده سرچشمه تکفیر و قتل و خونریزی عربستان سعودی است/آمریکایی ها این قدر به خودشان و دنیا دروغ نگویند

این مرجع تقلید با بیان اینکه آمریکایی ها و سعودی ها این قدر به خودشان و دنیا دروغ نگویند،گفت:دنیا متوجه شده سرچشمه تکفیر و قتل و خونریزی عربستان سعودی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا،آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،با بیان اینکه ریشه تکفیر و خون ریزی های داعش در عربستان سعودی و وهابیت است،اظهار داشت:در این جای تردید نیست که خشونت ها از وهابیت سرچشمه می گیرد،ما می بینیم که عربستان سعودی گروهی تشکیل داده تحت عنوان مبارزه با تروریسم،اینها باید با خودشان مبارزه کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها مدافع تروریست ها و به دنبال تقویت کردن داعش هستند،افزود:برخی نیز نفت داعش را می خرند و به آنها اسلحه می دهند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: ما در خط مقدم مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه هستیم،هیچ گروهی در بین سایر کشورها مانند ایران با تروریسم مبارزه نمی کند در حالی که ما را متهم می کنند که از تروریست ها حمایت می کنید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسیده است که سرچشمه تکفیر و قتل و خونریزی عربستان سعودی است، تصریح کرد: آمریکایی ها و عربستان سعودی تا این حد به خودشان و دنیا در مسائل دروغ نگویند.

وی با موردتوجه قرار دادن اینکه عوامل انتحاری در اروپا تربیت یافته مراکز علمی عربستان هستند، ادامه داد:اینها در مکه و مدینه عالمان مخالف خود را کشتند و در حال حاضر دم از مبارزه با تروریسم می زنند.

 آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سران بسیاری از کشورها با دیگران پیمان می بندند و به راحتی پا روی آن می گذارند و دروغ می گویند، ابراز داشت:ریشه های تروریسم و افراط گرایی باید خشکانده شود و مردم نیز به اسناد و حقایق این وحشی گری ها دست یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصادیق نفاق پرداخت و گفت:کسی که وعده می دهد و خلف وعده می کند از مصادیق نفاق است چرا که ظاهر و باطن او متفاوت است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر سه اصل مهم رعایت شود جامعه می تواند سالم باشد،خاطر نشان ساخت: کسی به کسی دروغ نگوید، کسی خیانت در امانت نکند، وعده های دروغین به مردم و جامعه ندهد می توان به دنبال جامعه سالم بود

نظر شما