شناسهٔ خبر: 12097165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان سوری:تیر دیگری را بر قلب تروریست ها و حامیان آن ها می نشانیم

دمشق - شهروندان سوری بر شركت گسترده در انتخابات مجلس این كشور تاكید كردند و آن را تیر دیگری درقلب تروریست ها و حامیان آن ها می دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از ساعت 7 صبح امروز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس سوریه به پایان رسید ولی این پایان كار نیست بلكه در ساعت های پایانی مانده به انتخابات جنب و جوش عجیبی برای شركت در انتخابات دیده می شود.
این جو فقط مربوط به یك منطقه شهر دمشق نیست بلكه اگر در مناطق مختلف پایتخت سوریه گردشی كنید، هیجان مردم برای شركت در انتخابات را خواهید دید.
امروز به برخی از مناطق شهر مانند حمیدیه، شعلان، باب توما و دیگر مناطق شهر رفتیم و درباره انتخابات و اوضاع جاری این كشور گفت و گو كردیم.
با اینكه درمیان سوری ها تقریبا خانواده ای نمانده كه در بحران اخیر و از دست تروریست ها داغ ندیده باشد ولی این مردم از چنان روحیه بالایی برخوردارند كه هیچ گونه احساس و اظهار خستگی نمی كنند.
در این كشور گروه ها، ادیان و مذاهب مختلفی حضوردارند ولی درباره هرچیزی اختلاف سلیقه داشته باشند، دریك موضوع با هم اتفاق نظر دارند و آن حمایت و دفاع از كشور خود است.
دمشق نیز مانند هر شهر دیگری مناطق فقیر نشین و غنی نشین دارد ولی این تفاوت در زندگی نیز سبب تغییر در عقیده و اراده این ملت ستمدیده در مبارزه با تروریست ها نشده است.
در منطقه باب توما با جوانی به نام جورج به گفت و گو نشستیم، او مسیحی بود و به شدت بر حق خود در تعیین سرنوشت كشورش تاكید می كرد.
جورج گفت: مانند بردارانی كه در میدان نبرد با تروریست های مورد حمایت آمریكا، رژیم صهیونیستی، عربستان، تركیه و قطر مبارزه می كنند، ما هم به نیابت از آن ها و به نیابت از همه ملت های مظلوم منطقه در انتخابات شركت می كنیم.
وی گفت كه انتخابات در سوریه فقط یك انتخابات نیست بلكه خارچشم آمریكا، اسراییل و دیكتاتورهای منطقه است.
جورج افزود: من مسیحی هستم و دو برادرم در كنار دیگر بردارانشان از ادیان و مذاهب دیگر در میدان جنگ حضور دارند، خون همه اقشار و گروه های ملت سوریه درمبارزه با تروریسم به هم آمیخته است.
وی توضیح داد: روزی این خون ها رودخانه ای می شود و همه ستمگران آمریكایی، صهیونیستی و ستمگران به ظاهر مسلمان منطقه را غرق خواهد كرد.
ابونضال شهروند دیگری است كه در منطقه حمیدیه گفت وگو كردیم، تصویری از جیب خود بیرون آورد و درحالی كه قطره اشكی در گوشه چشمانش دیده می شد گفت: افتخار می كند كه فرزندش در راه استقلال و عزت كشورش شهید شده است.
وی افزود: با شركت در انتخابات می خواهم انتقام خون پسرم را بگیرم ، چرا كه شركت در این انتخابات، نشانه پایداری و تاثیر ناپذیری كشور از توطئه حامیان تروریست هاست.
ابونضال ادامه داد: آن ها انتظار نداشتند سوریه بیش از چند ماه دربرابر تروریست های دست پرورده آن ها مقاومت كند و برگزاری این انتخابات و هر انتخاباتی در سوریه، خاری در چشم دشمنان خواهد بود.
وی گفت: تا زمانی كه حتی یك سوری از كشورش دفاع كند، تروریست ها و حامیان مالی و تجهیزاتی آن ها شكست خورده اند.
لینا از ساكنان منطقه شعلان دمشق نیز می گوید: شركت در انتخابات حق ماست و از حق خودم نمی گذرم.
وی ادامه داد: اگر درسال های گذشته با اندكی سستی در انتخابات شركت می كردم ، در این انتخابات با افتخار كامل شركت می كنم.
این جوان سوری افزود: پس از 5 سال از شروع بحران، اكنون ماهیت بحران و كینه دشمنان را دریافته ایم به همین دلیل اراده ما برای مقابله با آن ها قوی تر شده است.
لینا گفت: امروز جبهه مقاومت و عزت مقابل جبهه ذلت و تسلیم قرارگرفته و اگر ملت سوریه به دیكته های غربی، عربی و صهیونیستی عمل می كرد و تسلیم می شد، حتی یك قطره خون ریخته نمی شد ولی ما خون می دهیم تسلیم نمی شویم.
انتخابات مجلس سوریه هر 4 سال یكبار به صورت مستقل و براساس رای شهروندان برگزار می شود.
مجلس سوریه از 250 نماینده شامل 127 نماینده بخش كارگران و كشاورزان و 123 نماینده دیگر گروه ها تشكیل شده است.
انتخابات مجلس سوریه در 15 حوزه انتخابیه در14 استان برگزار می شود و به جز حلب كه 2 حوزه انتخابیه دارد، همه استان های این كشور، یك حوزه انتخابیه را تشكیل می دهند.
آخرین انتخاباتی كه در سوریه برگزار شد، انتخابات مجلس در سال 2012 بود كه در 12 هزار شعبه اخذ رای برپا شد و 14 میلیون و 800 هزار رای دهنده در آن شركت كردند.
انتخابات 13 آوریل (25 فروردین)، چهارمین انتخابات در دوران بحران سوریه است كه نزدیك به سه هزار نامزد برای ورود به مجلس با هم رقابت می كنند.
تعداد نمایندگان مجلس سوریه در قانون اساسی این كشور مشخص نشده و این موضوع را برعهده رئیس جمهوری گذاشته است.
تعداد نمایندگان مجلس سوریه از سال 1990 تاكنون 250 نفر است كه نیمی از آن ها براساس قانون اساسی، به كارگران و كشاورزان اختصاص یافته است.
خاورم**6116**1010

نظر شما