شناسهٔ خبر: 120500 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فناوری و اطلاعات قوه قضاییه عنوان کرد:

ترسیم ۴۹ شاخص برای بررسی عملکرد دادسراها و دادگاه‌ها

معاون فناوری و اطلاعات قوه قضاییه گفت: از ۳ سال قبل تاکنون ۴۹ شاخص برای بررسی عملکرد دادسراها و دادگاه طراحی و ترسیم کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت الاسلام شهریاری معاون فناوری و اطلاعات قوه قضاییه در برنامه پایش(شبکه یک) و در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا مردم از دستگاه قضایی رضایت ندارند و در برخی از شاخص‌ها قوه قضاییه رتبه‌های پایینی را کسب می‌کند، گفت: متأسفانه مردم همه مشکلات را از چشم دستگاه قضایی می‌بینند.

وی افزود: در همان ثبت شرکت‌هایی که شما مثال زدید و گفتید بسیاری از دلال‌ها اقدام به دلالی و کار چاق کنی می‌کنند، مشکل از ما نیست بلکه وضعیت پاسخگویی دیگر سازمان‌ها باعث بروز مشکلات می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری گفت: این اشکال و عیب نیست که ما فرآیندهایمان پیچیدگی داشته باشد بلکه مردم نباید در این پیچیدگی گرفتار شوند.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد هم تا امروز خوب عمل کرده است و از سال گذشته در فرآیندهای ثبتی کارهای خوبی انجام شده است که 15 پروژه الکترونیکی هم دیده شده است.

معاون فناوری و اطلاعات قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه 3 سال است که 49 شاخص ارزیابی را در محاکم طراحی کرده ایم که این شاخص‌ها بومی است و عملکرد دادسراها و دادگاه‌ها را ارزیابی می‌کنیم و می‌توانیم بگوییم کدام استان نسبت به استان دیگر در رتبه بهتری بوده است.

متن کامل اظهارات معاون فناوری و اطلاعات قوه قضاییه متعاقبا منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما