شناسهٔ خبر: 11981205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

كيش جاي آنتاليا را مي‌گيرد؟

صاحب‌خبر -

معاون گردشگري كيش با بيان اينكه رشد 10درصدي ايرانگردي در نوروز امسال، مستقيما ارتباطي با اوضاع ناامن تركيه و كاهش سفر به اين كشور ندارد، گفت: «ما به سمت گردشگري واقعي در حال پيشروي هستيم، ميل به جاذبه‌هاي داخل كشور رو به افزايش است و اين به ناامني در كشوري مثل تركيه خيلي ارتباط ندارد.»
محمد محب‌خدايي با اعلام رشد 17درصدي سفر به جزيره كيش در نوروز با ثبت يك‌ميليون و 21هزار و 500نفر اقامت، در پاسخ به اينكه كاهش سفر به تركيه و امارات، چقدر گردشگران داخلي را متوجه اين جزيره با جذابيت‌هاي نزديك به سواحلي مانند آنتاليا كرده، اظهار كرد: «به هر حال كاهش سفر به اين كشورها، فرصتي براي تمام مقاصد داخلي پيش آورد تا آن ظرفيت را جذب كنند، اما اينكه گفته شود چون تركيه ناامن شده مردم كشورمان به ايرانگردي تمايل بيشتري نشان داده‌اند درست نيست؛ چراكه سال گذشته هم برخي شهرهاي كم‌مسافر، مورد توجه شمار بيشتري از گردشگران قرار گرفتند، درحالي كه شهرهاي مسافرپذير با افت گردشگر مواجه شدند.»
او معتقد است اگر نوروز امسال به جزيره كيش توجهي شده بيشتر به‌خاطر رقابتي شدن قيمت‌ها، كنترل نرخ‌ها در زمان اوج سفر، نظارت بر خدمات، همكاري بازاريان و نمايش برترين‌هاي گردشگري بوده است. معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش افزود: «جاذبه‌هاي اين جزيره در مقايسه با مقاصدي چون سواحل جنوبي تركيه، خانوادگي‌تر است. استقبال بيشتر خانواده‌هاي ايراني از سفر به كيش مطمئنا بي‌ارتباط با اين موضوع نيست.»
به گفته‌ خدايي، اين جزيره در فاصله 25اسفندماه سال94 تا 14فروردين‌ماه امسال، 227هزار و 53مسافر ورودي داشته كه از دو مسير دريايي و هوايي وارد كيش شدند. وي همچنين بيان كرد: «رشد 17درصدي ورود مسافران به اين جزيره درحالي حاصل شده كه به علت شرايط نامساعد جوي در چهار روز نخست تعطيلات نوروز، سفرهاي دريايي انجام نشد و بسياري نتوانستند وارد اين جزيره شوند.»
طبق گزارش جامعه هتلداران كيش نيز در نخستين روزهاي نوروز، ظرفيت اقامتگاه‌هاي رسمي اين جزيره 100درصد اشغال بود، ضمن آنكه خانه‌هايي براي پذيرش گردشگران، آماده و 4400تخته چادر برپا شده بود. براساس اعلام سازمان منطقه آزاد كيش، در نوروز ٢٣درصد گردشگران در هتل‌ها، ١٣درصد در كمپ‌ها و ٦١درصد در خانه‌هاي گردشگري اسكان داشتند. پلاژهاي ساحلي با بيشترين مراجعه‌كننده، جذاب‌ترين جاذبه نوروزي كيش بودند. بعد از آنها كنسرت خنده در ساحل كشتي يوناني و شهر تاريخي حريره، بيشترين بازديدكننده را داشتند.

نظر شما