شناسهٔ خبر: 11963571 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

شاکری: شهرداری تفاهم‌‌نامه خود با نظام مهندسی را لغو نکرده است/ تمام مشکلات مربوط به نظام مهندسی نیست

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران به تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی پرداخت و گفت: شهرداری تهران تفاهم‌نامه خود با نظام مهندسی را لغو نکرده است.

صاحب‌خبر -

اقبال شاکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آن با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون عمران شورای شهر تهران با سازمان نظام مهندسی پیرامون اختلافات پیش آمده بین این سازمان و شهرداری تهران، برگزاری این جلسه را مفید دانست و اظهار کرد: مشکلاتی که در مسیر ساخت و ساز در شهرها در زمینه صدور پروانه، گرفتن ایرادات نقشه‌ها وجود دارد توسط نظام مهندسی، شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از تشریح مشکلات قرار شد جلسه تخصصی دیگری روز پنج‌شنبه در همین راستا برگزار شود، افزود: این جلسه در شورای شهر تهران با حضور مهدی چمران، رئیس شورای شهر برگزار می‌شود تا طرفین برای رفع مشکلات موجود راه‌حل‌های خود را ارائه دهند و در نهایت با تعامل با یکدیگر به توافقی برسند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ادامه داد: تصمیم گرفته شد پیش‌نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان که توسط وزارت راه‌ و شهرسازی تهیه شده و قرار است به هیات وزیران ارائه شود تا قبل از ارائه در شورای شهر تهران بررسی و نقطه نظر اعضا گرفته شود.

شاکری در خصوص این پیش‌نویس توضیح داد: این پیش‌نویس درباره نحوه صدور پروانه ساخت، نظارت و عواملی دیگری که در ساخت و ساز دخالت دارد، نوشته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اختلافات بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری مسائل فنی و مدیریتی بود، عنوان کرد: نظام مهندسی در این جلسه اعلام کرد برای تکمیل پرونده‌ها اقدامات خوبی انجام داده و زمان رسیدگی به آنها کمتر شده است و تلاش می‌کند تا مدت تایید نقشه را کوتاه‌تر کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه مشخص شد که بسیاری از مشکلات مربوط به نظام مهندسی نیست، اضافه کرد: قسمت عمده‌ای از مشکلات مربوط به مالکین و طراحان است.

شاکری با بیان اینکه نحوه انتخاب ناظر یکی دیگر از موضوعات مورد بحث بود، تصریح کرد: پرداخت اولیه پول به صورت کامل به مهندسان ناظر از جمله دیگر مشکلات بود که از قبل هم وجود داشته است و تمام کسانی که در این جلسه حضور داشتند مشکلات مطرح شده را تایید کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تفاهم‌نامه خود با نظام مهندسی را لغو نکرده است، گفت: شهرداری تنها دو ارجاع خود را تا اطلاع ثانوی معلق کرده است. ارجاع به نظام مهندسی برای معرفی ناظر و تصحیح نقشه‌ها در حال حاضر لغو شده و بیقه موارد توافق به قوت خود باقی است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ادامه داد: لغو این دو ارجاع تا توافق احتمالی در جلسه روز پنج شنبه به قوت خود باقی است و قصد ما از این جلسات تنها حمایت از منافع مردم است.

نظر شما