شناسهٔ خبر: 1193247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

متن گزارش تصويري/ گام بلند ايران در واليبال قهرماني جهان

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / ورزشی 1393/06/16
تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار به مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی مردان جهان صعود کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر؛ شب گذشته تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان برابر تیم بلژیک به پیروزی 3-1 رسید و برای نخستین بار در تاریخ والیبال ایران به مرحله دوم رقابت‌ها صعود کرد.
تیم ملی والیبال کشورمان که در گروه چهارم رقابت‌ها با تیم های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو هم‌گروه است با کسب سه پیروزی برابر تیم های ایتالیا، آمریکا و بلژیک و توقف برابر فرانسه و در حالیکه امشب باید برابر پورتوریکو قرار گیرد بعنوان تیم دوم به مرحله دوم رقابت‌ها صعود کرد.
والیبالیست های تیم ملی دیشب گام بلندی در تاریخ والیبال کشور برداشتن، گامی که پشتوانه آن حداقل به 15 سال فعالیت سخت و طاقت فرسا برمی‌گردد و نشون داد که با برنامه ریزی و دقت در اجرا هر چیزی ممکن خواهد شد، اینکه یک رشته تیمی بتواند به مراتب بالای جهانی برسد؛ این را بلندقامتان کشورمان با شکست بلژیک و رفتن به مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی مردان جهان معنی کردند.
جوان‌های شایسته والیبال کشورمان در ست اول برابر بلژیک نمایش قابل قبولی داشتند، البته این ست فراز و نشیبهایی هم داشت که درانتها با نتیجه 25-23 برای ایران به پایان رسید.
والیبالیست‌های کشورمان در ست دوم قدرت خود را در دریافت، دفاع روی تور و اجرای سیستم های تهاجمی با هوشمندی «معروف» به بلژیک دیکته کردند و ایران با نتیجه 25-15 پیروز شد.
این در حالی بود که بلژیکی‌ها در ست سوم دفاع خوبی داشتند و 25-21 پیروز شدند.
در ست چهارم بلندقامتان کشورمان خوب پیش رفتند و سرمربی بلژیک با اعتراض به داور سعی در برگردوندن بازی داشت، اما این تیم ملی کشورمان بود که 25-20 و در مجموع با پیروزی 3-1 اولین صعود تاریخ والیبال ایران را به مرحله دوم رقابتهای قهرمانی جهان جشن گرفت.
تیم ملی والیبال کشورمان امشب ساعت 19 در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی در مسابقه‌ایی تشریفاتی به مصاف پورتوریکو می‌رود؛ این تیم دیشب شگفتی رقم زد و برابر ایتالیا 3-1 پیروز شد.
در جدول رقابت‌ها با احتساب مسابقات دیشب فرانسه با 10، ایران با هشت و آمریکا با شش امتیاز به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.
گزارش تصویری دارد.

نظر شما