شناسهٔ خبر: 1185717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر کشور:

در یک سال گذشته هیچ مساله سیاسی تنش زا و امنیتی در دانشگاه‌ها نداشته‌ایم

وزیر کشور گفت: دانشگاه‌های ما فعال، بانشاط و پویا است و من به عنوان وزیر کشور از بعد امنیتی و سیاسی مطرح می‌کنم که در یکسال گذشته ما در دانشگاه‌ها، هیچ مساله سیاسی تنش زا و موضوع امنیتی نداشتیم که این نشان از مدیریت مطلوب دانشگاه در حوزه سیاسی و امنیتی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش  حوزه دولت  «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر کشور دولت یازدهم در پاسخ به سوالی درباره انتقادات به عملکرد «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یک سال گذشته افزود: دانشگاه‌های ما فعال، بانشاط و پویا است و من به عنوان وزیر کشور از بعد امنیتی و سیاسی مطرح می‌کنم که در یکسال گذشته ما در دانشگاه‌ها، هیچ مساله سیاسی تنش زا و موضوع امنیتی نداشتیم که این نشان از مدیریت مطلوب دانشگاه در حوزه سیاسی و امنیتی است. 
 
رحمانی فضلی اضافه کرد: وزارت کشور مسوول ارزیابی قضیه است یعنی اگر کسی بگوید در یکسال گذشته در دانشگاه‌ها مسایل سیاسی تنش‌زاده بوده، چنین چیزی صحت ندارد. 
 
وی گفت: بالاخره اگر جابجایی و انتصابی بوده، این انتصاب می‌توانست در بیرون چهره خود را در قالب رفتارهای سیاسی نشان دهد و ما باید ارزیابی می‌کردیم که واقعا چیزی نبوده است. 
 
وزیر کشور تصریح کرد: ما ۱۶ آذر سال قبل را باشکوه‌تر از همه سال‌ها در تمام دانشگاه‌ها برگزار کردیم. 
 
هم دانشگاه‌ها و هم گروه‌های سیاسی ما به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و هم مدیریت دانشگاه‌ها و وزارت علوم خوب قضایا را مدیریت کرده است. 
 
رحمانی فضلی گفت: در حوزه‌های علمی گام‌های بلندی برداشته شده است و اکنون ثبات در دانشگاه‌ها وجود دارد و به عنوان یک استاد دانشگاه عرض می‌کنم که واقعا در بین اساتید و دانشجویان در یک سال اخیر، نشاط زیادی ایجاد شده و در حوزه علم، احساس عدالت و انصاف می‌شود. 
 
وزیر کشور دولت تدبیر و امید همچنین اظهار داشت: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در مناسبت‌های فرهنگی مثل هفته کتاب، جشنواره فیلم فجر، نمایشگاه قرآن، کنسرت و موسیقی‌های مختلف و فیلم‌هایی که ارایه شد، شاهد فضای مطلوب، مناسب و قانونی بودیم و کمتر حاشیه داشتیم. 
 
وی افزود: نظارت‌ها در حال انجام است و دولت تمام تلاش خود را حول محور آرامش، تحرک، پویایی، نشاط و فعالیت‌ها بکار گرفته و امیدواریم با فهم درست این مساله در بین سیاسیون و درک عمیق این موضوع و کمک و مساعدتی که همه به یکدیگر می‌کنیم، بتوانیم ایران مقتدر، پویا، توانمند و قدرتمندی را به همه دنیا عرضه کنیم.
 
 

نظر شما