شناسهٔ خبر: 11760919 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

عزم جدی دولت برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی

جهانگیری گفت : فروش نفت در دو ماه گذشته از ۳۰۰ هزار به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون اول رئیس جمهور امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سیرجان افزود : برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تا حد امکان از خام فروشی جلوگیری کرد.

عزم دولت برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی جدی است.

آقای جهانگیری افزود: ایران سال گذشته 300 هزار بشکه میعانات گازی صادر کرد و  این در حالی است که می توان این میعانات را به کالاهای دیگر از جمله بنزین مرغوب تبدیل کرد.

 معاون اول رئیس جمهور گفت: عزم دولت برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی جدی است و بخش خصوصی و آحاد مردم هم باید خود را برای تحقق این کار بزرگ آماده کنند.

وی گفت : در قراردهای ایران با سایر کشورها یکی از اولویت ها ورود فن آوری های نو به کشور است و باید با تجهیز منابع مالی ، فن آوری نو را به کشور وارد کنیم.

وی یکی از دغدغه های مردم را بیکاری دانست و گفت : علاوه بر شرکت های بزرگ نظیر مجتمع صنعتی گل گهر ،  واحدهای صنعتی کوچک هم می توانند حمایت و باعث اشتغالزایی شوند.

معاون اول رئیس جمهور بروکراسی اداری را هم مانع دیگری برای پیشرفت اقتصادی دانست و گفت: استانداران باید به صورت جدی دنبال این باشند که موانع واحدها را مرتفع کنند و برخی از اختیارات باید پس از بررسی های لازم به استانداران واگذار شود تا فعال سازی واحدهای صنعتی افزایش یابد.
 

نظر شما