شناسهٔ خبر: 11673018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انصراف؛ رفتار بزرگ‌منشانه پیکانی‌ها

پیکانی‌ها با انصراف از فینال نایب قهرمان فصل شدند اما رفتار بزرگ‌منشانه‌ای را در تاریخ والیبال کشور ثبت کردند.

صاحب‌خبر -
انصراف؛ رفتار بزرگ‌منشانه پیکانی‌ها به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کمتر از 24 ساعت است که رضا ابراهیمی مربی تیم پیکان با آسمان‌خراش‌ها خداحافظی کرد و به دیار باقی شتافت.
فوت نابهنگام این مربی جوان، شوک بزرگی به خانواده والیبال وارد کرد، مسئولان فدراسیون به خاطر برنامه‌های تیم ملی و المپیک،‌ چاره ای نداشتند جز اینکه امروز بازی فینال را در خانه والیبال برگزار کنند، در چنین شرایطی مسئولان باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان که سال‌های زیادی است در والیبال تیم‌داری می‌کنند و عملاً به یکی از بازوهای پرقدرت فدراسیون در هر برهه ای تبدیل شده‌اند، در اوج ناباوری امروز تصمیمی گرفتند که دور از ذهن بود.
انصراف از حضور در بازی فینال در شرایطی که پیکانی‌ها برای تیم‌داری در لیگ امسال هزینه‌ای میلیاردی صرف کرده بودند، به خاطر ادای احترام به یکی از مربیان صاحب نام والیبال کشور تصمیمی بود فرهنگی.
مسئولان این باشگاه با اتخاذ چنین تصمیمی نشان دادند که تنها کار ورزشی نمی‌کنند و نام فرهنگی را الکی یدک نمی‌کشند. پیکانی‌ها امروز با رفتار بزرگ‌منشانه خود به قولی کاپ اخلاق را بردند، آن‌ها درسی به والیبال ایران دادند که در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده است و تلاش‌های مسئولان فدراسیون‌ را برای احترام به پیشکسوتان و بزرگان را در این رشته پررنگ کردند و عملکرد خودروسازان نقطه عطفی بود به این سیاست.
شیعی: ارزش انسان‌ها بیشتر از قهرمانی است
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گفت: ابتدا از فدراسیون والیبال خواستیم این مسابقه به پس از تعطیلات نوروز موکول شود تا احترام رضا ابراهیمی حفظ شود اما این کار به خاطر تیم ملی قابل اجرا نبود. محمود شیعی افزود: با شرایطی که هم اکنون بازیکنان ما دارند، توانایی انجام مسابقه را نداشتند. وی گفت: رضا ابراهیمی در طول فصل در کنار ما حضور داشت و نمی توانیم زمانی که هنوز تشییع جنازه اش برگزار نشده است برای قهرمانی به میدان برویم، باید یاد بگیریم که ارزش انسان ها برای ما بیشتر از قهرمانی ها و جام ها باشد. مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان افزود: اولویت در ورزش حرفه‌ای مسائل اخلاقی است، خوشبختانه اعضای هیئت مدیره هم با پیشنهادمان برای انصراف از حضور در بازی موافقت کردند.

نظر شما