شناسهٔ خبر: 11628659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه جغتای:

وجود مبارک حضرت زهرا منشاء خیر و برکات فراوان است

وجودحضرت صدیقه فاطمه طبق آیات سوره مبارک کوثر، منبع و منشاء خیر و برکات می باشد و بر همین اساس است که بعد از هزارو اندی سال هنوز هم توسل به آن حضرت کلید رفع بسیاری از مشکلات و موانع می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از  پیام جغتای، حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع جغتای برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: وجودحضرت صدیقه فاطمه طبق آیات سوره مبارکه کوثر، منبع و منشاء خیر و برکات فراوانی می باشد و بر همین اساس است که بعد از هزارو چهارصد  سال هنوز هم توسل به آن حضرت کلید رفع بسیاری از مشکلات و موانع می باشد.

امام جمعه جغتای در ادامه به برخی از ویژگی های آن حضرت اشاره و تشریح کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا طبق آیات مبارکه تطهیر، از هرگونه آلودگی و ناپاکی مبرا بوده و ویژگی های اخلاقی همانند تقوا، عفت، نجابت، مروت، صبر، خویشتنداری و عبودیت جزو شاخص های بارز وجود مبارکشانبوده است.

حجت الاسلام موحدی پور در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه به سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) در سال 42 یعنی 15 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم افرادی را موظف کرده بودند تا به خانواده شهدایی که به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیده بودند رسیدگی کنند و بعد از انقلاب هم خودشان رسما دستور تاسیس بنیاد شهید را صادر کردند.

خطیب نماز جمعه جغتای همچنین افزود: متاسفانه گاهی شاهد کج سلیقگی ها در رسیدگی به امور معیشتی خانواده شهدا و جانبازان هستیم ؛ موضوعی که انتظار می رود تا با پیگیری های مجدانه مسولان امر سریعا رفع شود.

وی با یادآوری رحلت جانسوز حضرت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسن رضوی گفت: آیت الله واعظ طبسی شخصیتی امین و مورد اعتماد امام، انقلاب و رهبری بودند و بر همین اساس همه شاهد اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین و تشیع آیت الله طبسی بودیم.

امام جمعه جغتای در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب پس از رحلت آیت الله طبسی حجت الاسلام رئیسی که شخصیتی کاربلد و مورد اعتماد می باشد را به عنوان تولیت آستان قدس رضوی و آیت الله علم الهدا را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان منصوب کردند که برای هردوی این عزیزان توفیق روز افزون را مسالت می داریم.

حجت الاسلام موحدی پور در ادامه با برشمردن بخشی از سفارشات مهم رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشریح کرد: بهره مندی از برکات آستان قدس رضوی، خدمت به ضعفا و نیازمندان، خدمت به زائران و مجاوران حضرت رضا علیه السلام، توجه به ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی در عرصه داخلی و بین المللی و حفاظت و ساماندهی اقتصادی موقوفات اصلی ترین سفارشات رهبر معظم انقلاب بود که درحکم انتصاب حجت الاسلام رئیسی مطرح شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما