شناسهٔ خبر: 11625356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه سلماس:

حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایت بود / روحیه شهادت طلبی همیشه در جامعه جاری است

امام جمعه سلماس با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنواتن شهیده راه ولایت گفت: روحیه شهادت طلبی همیشه در جامعه جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از پایگاه خبریتحلیلی آذرپیام؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان سلماس با اشاره به آیاتی از  سوره مبارکه احزاب، اظهار کرد: خداوند خطاب به رسول خدا(ص) فروده است که اى پیامبر اسلام ما تو را شاهد بر امت و نویدبخش و زنهار ده آنان قرار دادیم و قرارت دادیم که دعوت‌کننده به اذن خدا و چراغى نوربخش باشى و مومنان را مژده بده که از ناحیه خدا فضلى بس بزرگ دارند و کافران و منافقان را اطاعت مکن و آزارشان را واگذار کن و بر خدا توکل کن و خدا براى اعتماد کافى است.

وی افزود: شاهد بودن خداوند بر تمام اعمال انسان‌ها، بشارت‌دهنده به نیکوکاران، انظارکننده کافران و منافقان و دعوت‌کننده به سوی خداوند با اذن پروردگار عالم است ؛ از جمله نکاتی هستند که خداوند منان در این آیات به آن اشاره فرموده است.

خطیب جمعه سلماس 22 اسفندماه و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی(ره) در سال 1358 از جمله مهم‌ترین مناسبت‌های هفته جاری دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) تاکیدات بسیاری مبنی بر تکریم خانواده‌های شهدا داشتند و از دیدگاه ایشان، مقام شهادت اوج بندگی و عزت ابدی بوده است که در این جهت در جامعه اسلامی روحیه شهادت‌طلبی بر تمام امور مقدم بوده و جاری در بین اقشار مختلف می باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) عنوان کرد: باید تمام امکانات لازم برای رفاه خانواده‌های شهدا فراهم شود و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نباید به دست فراموشی سپرده شوند.

وی به وفات آیت‌الله واعظ طبسی اشاره کرد و ضمن تسلیت وفات این عالم ربانی، گفت: ایشان یکی از یاران وفادار امام خمینی (ره) بودند و خدمات بسیار ارزنده‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند.

امام جمعه سلماس به انتصاب آیت‌الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزو:  در حکم انتصاب رهبر انقلاب اسلامی نکات بسیار مهمی را در خصوص آستان قدس رضوی بیان فرمودند و از تولیت آستان قدس رضوی درخواست کردند که تمام تلاش خود را در جهت بهره‌مندی معنوی از برکات آستان قدس رضوی را انجام دهند.

امام جمعه سلماس عنوان کرد: در این حکم، خدمت به زائران و دستگیری از فقرا، خدمت به مجاوران آستان قدس رضوی، توجه به ظرفیت داخلی آستان قدس رضوی در عرصه داخلی و بین‌المللی، حفاظت از گنجینه آستان قدس رضوی، حفاظت از موقوفات و ساماندهی اقتصادی قید شده است که نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان ذیربط را می‌طلبد.

وی سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مقام شهیده راه ولایت را بعنوان یکی دیگر از مهمترین ایام هفته آتی عنوان داشت و گفت: در شان و عظمت این بانوی بزرگوار همین کافی است که این بانوی بزرگوار همسر حضرت علی(ع) بودند و خداوند در شان این حضرت سوره کوثر را نازل فرمودهد است.

وی تصریح کرد: خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) علت پیدایش را افلاک را وجود باشکوه رسول خدا(ص) و وجود حضرت علی(ع) بیان کردند و پیدایش این دو بزرگوار را به دلیل آفرینش حضرت زهرا(س) دانسته است.

انتهای پیام/

نظر شما