شناسهٔ خبر: 11608449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جهانگیری در بدو ورود به ایلام:

ایلام در دوران دفاع مقدس آسیب‌های جدی دید‌/امیدواریم ایلام توسعه یابد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ‌اسحاق جهانگیری صبح امروز‌ در بدو ورود به فرودگاه مرکز استان ایلام، از سوی استاندار و جمعی از مقامات و مدیران استانی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور قرار است پس از صدور فرمان آبگیری سد کنگیر، طرح آبرسانی به شهرستان ایوان را مورد بهره برداری قرار دهد.

افتتاح سد و نیروگاه سیمره در شهرستان بدره از دیگر برنامه‌های دکتر جهانگیری در این سفر یک روزه خواهد بود که وزیر نیرو در این سفر معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به ایلام در گفت‌وگو با خبر‌نگاران، استان ایلام را از مهم‌ترین استان‌های غرب کشور برشمرد و گفت: این استان در دوران دفاع مقدس آسیب‌های جدی دید.

وی اظهار امیدواری کرد مجموع طرح‌هایی که برای توسعه این استان در نظر گرفته شده بتواند ایلام را به سمت توسعه پیش ببرد.

جهانگیری در ادامه گفت: سد نیروگاهی سیمره و کنگیر دو سدی است که امروز در مراسمی با حضور مسئولان افتتاح می‌شود که سد سیمره یکی از سدهای برق آبی بوده که تولید برق نیز جزء فعالیت‌های این سد محسوب می‌شود و دارای دریاچه بزرگی بوده و این سد مدت‌ها پیش تکمیل شده بود که منتظر ماندیم آب مورد نیاز در پشت سد سیمره ذخیره شود و بعد افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر آب مورد نیاز در پشت سد و در قالب دریاچه‌ای ذخیره شده که امکان تولید برق نیز برای این سد فراهم شده ‌و سد کنگیر در شهرستان هیوان که آب شرب شهرستان ایلام را تامین می‌کند امروز افتتاح خواهد شد.

‌انتهای پیام/‌2246/ش20/ض1002

نظر شما