شناسهٔ خبر: 11581151 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

گنجینه معنوی آموزش و پرورش با وجود 36 هزار دانش‌آموز شهید و 5000 معلم شهید

ایسنا

صاحب‌خبر -

1438577273134_329A2715.jpg

پیش کنگره ملی شهدای دانش‌آموز برای اولین بار و به طور همزمان در 132 استان کشور به منظور گرامیداشت 36 هزار دانش‌آموز شهید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در این پیش کنگره ملی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که خدمت به شهید مانند خدمت به نبی اکرم است، گفت: خدمت به شهید علاوه بر تکریم خانواده او خدمت به راه خود شهید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این معناست که شهید مرگ را انتخاب می‌کند نه اینکه مرگ او را و اینها کسانی هستند که آگاهانه مرگ را انتخاب می‌کنند.

فانی با بیان اینکه ترویج دیدگاه‌های شهدا، وصیت‌نامه و زندگینامه آنها از جمله راه‌های ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و گذشت است تاکید کرد که این فرهنگ باید در همه افراد جامعه درونی شود و ما بیش از اینکه به فکر خودمان باشیم باید به فکر هم نوع، مکتب و دینمان باشیم و یقین بداریم که اگر این 220 هزار شهید نبودند ما عزت امروزی را نداشتیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با وجود 36 هزار دانش‌آموز شهید و 5000 معلم و فرهنگی شهید گنجینه معنوی بیکرانی دارد. انقلاب اسلامی ما از مراحل سختی عبور کرده است و توانسته امروز به سربلندی و سرافرازی برسد.

گفتنی است کنگره اصلی ملی شهدای دانش‌آموز در سال 95 به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

نظر شما