شناسهٔ خبر: 11572123 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

خاطره فانی از شهادت یک جوان سنی

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی اصغر فانی امروز در پیش کنگره شهدای دانش‌آموز که در سالن حجاب کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ شهادت، ترویج دیدگاه‌های شهدا، وصیت‌نامه و زندگی‌نامه آنها در حقیقت ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه است.

وی افزود: ساختن فرهنگ ایثار و گذشت در میان تک تک آحاد جامعه و متقاعد ساختن آنها برای دفاع از دین و انقلاب یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر 220 هزار شهید سراسر کشور نبودند یقیناً عزت امروز را در ایران شاهد نبودیم و خدمت به شهید یعنی تکریم راه آنها.

فانی عنوان کرد: در اساسنامه بنیاد شهید در تعریف شهید آمده است: شهید به فردی گفته می شود که جان خود را در راه انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن یا دفاع از کیان جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات، تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار فدا کند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از یکی از شهدای دانش آموز، گفت: در فاصله سال‌های 60 تا 64 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بودم و در آن مقطع عناصر ضدانقلاب در‌ آنجا حضور داشتند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پنج شنبه 22 بهمن سال 60 دانش آموزان مدارس با پلاکاردهایی در حمایت از انقلاب اسلامی در راهپیمایی شهر سنندج حضور داشتند و یکی از دانش آموزان رضاعلی بهمنی از شهروندان اهل سنت بود که با بازوبندی که روی آن عنوان انتظامات راهپیمایی حک شده بود، در این مراسم حضور داشت.

فانی افزود: پس از پایان راهپیمایی 22 بهمن در روز بعد عوامل جهاد سازندگی خبر شهادت این دانش آموز را برای من آوردند و زمانی که به دیدار خانواده او رفتم مشاهده کردم که درب خانه آنها به رگبار بسته شده بود و مادر این دانش آموز شهید می‌گفت عوامل ضد انقلاب همان شب 22 بهمن به درب خانه آنها آمده و رضاعلی را به شهادت رساندند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم وزیر اموزش و پرورش از مادر شهیدان محمدرضا و علیرضا صادقی که روزی معلم آنها در منطقه شانزده آموزش و پرورش بود، تقدیر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما