شناسهٔ خبر: 11550544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تاکید بر توسعه روابط ارتباطاتی با بلغارستان در دیدار وزیر ارتباطات با همتای خود

فناوری اطلاعات > ارتباطات - همزمان با برگزاری هجدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلغارستان، دکتر واعظی با وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلغارستان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط خوب دو کشور در گذشته اظهار داشت: ایران و بلغارستان از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارای روابط خوبی بوده اند که متاسفانه در سالهای گذشته شاهد کاهش حجم روابط بودیم.

وی مذاکرات امروز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جلسه امروز زمینه افزایش روابط دو کشور مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

دکتر واعظی از مذاکره در زمینه از سرگیری روابط بانکی دو کشور و نیز فعال کردن کریدور حمل و نقل ایران - اروپا از طریق بلغارستان و گسترش همکاری بین بخش خصوصی دو کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه زمینه های خوبی برای همکاری بین ما و بلغارستان در زمینه ICT وجود دارد و در حال حاضر هم مسئولان پستی دو طرف در زمینه گسترش همکاری ها بایکدیگر در حال مذاکره هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر زمینه های همکاری دو کشور به مخابرات، اینترنت، پژوهش و تحقیق اشاره و ابراز امیدواری کرد: پس از این سفر شاهد گسترش همکاری های دو کشور در زمینه ICT و بویژه بخش خصوصی دو طرف باشیم.

ایوایلو موسکوفسکی وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلغارستان نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات خود با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: مذاکرات امروز بسیار مثبت بود بویژه آن که به سرعت زمینه های مشترک همکاری شناسایی و توافق صورت گرفت.

وی با بیان این که آینده روابط دو کشور را خوب پیش بینی می کند، افزود: امیدوارم دیگر در روابط دو کشور فاصله ای رخ ندهد.

وزیر حمل و نقل بلغارستان هجدهمین کمیسیون مشترک ایران و بلغارستان را مبنای جدیدی در راستای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو طرف برشمرد و اظهار داشت: هر چه در توان داشته باشیم انجام می دهیم تا روابط را به سطح پیشین خود برگردانیم.

5656

 

نظر شما