شناسهٔ خبر: 11524619 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

احیاء روابط دانشکده پست و مخابرات با ITU

فناوری اطلاعات > ارتباطات - سرپرست اداره پژوهش و فناوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات از احیاء روابط این دانشکده با ITU خبرداد و گفت:‌کارگاه آموزشی و کنفرانس موبایل باند وسیع در شهریور 95 برگزارمی شود.

صاحب‌خبر -

مهندس حسن پاشایی، سرپرست اداره پژوهش و فناوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات بین سالهای 2007 الی 2014 به عنوان یکی از پنج مرکز عالی آموزشِ اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در منطقه آسیا و اقیانوسیه ، بوده و با همکاری ITU بیش از 12 کارگاه و دوره آموزشی حضوری و مجازی، برای مدیران و کارشناسان حوزه ICT کشورهای آسیا و اقیانوسیه برگزار کرده ست.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه دانشکده در نشستی که در سال 2014 برای انتخاب این مراکز به صورت جهانی برگزار شد بود شرکت نکرد و در نتیجه کشور های هند و چین جایگزین ایران شدند . اما با توجه به تغییراتی که در سطح مدیریتی دانشکده در ابتدای سال 94 رخ داد . دوباره احیای روابط دانشکده به عنوان بازوی آموزشِ بین المللی وزارت با اتحادیه جهانی مخابرات در دستور کار قرار گرفت .

پاشایی اظهارکرد:‌ با توجه به اینکه انتخاب مراکز عالی آموزش اتحادیه مخابرات به صورت چهار سال یکبار صورت می گیرد و امکان الحاق تا سال 2018 عملا غیر ممکن بود، لذا با رایزنی های صورت گرفته تلاش کردیم به عنوان شریک یکی از مراکز اتحادیه در آسیا و اقیانوسیه تا سال 2018 فعالیت کنیم که این پیشنهاد ایران در جلسه کمیته مدیریتی اتحادیه، که در اواخر سال 2016 میلادی در چین تشکیل خواهد شد، تصویب می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در دومین نشست کمیته تلفیق برنامه های این مراکز که در بهمن ماه سال جاری در بنگلور هند تشکیل شد شرکت کردیم و خوشبختانه پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی منطقه ای در زمینه موبایل باند پهن در ایران توسط دانشکده و با همکاری ITU مورد تصویب قرار گرفت.این کارگاه در شهریور سال 1395 با همکاری و حضور مدرسین ITU توسط دانشکده پست و مخابرات در تهران برگزار خواهد شد.

وی همچنین به رایزنی با نماینده انجمن مهندسی برق و الکترونیک امریکا(IEEE ) در آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد و افزود. IEEE ، دانشکده پست و مخابرات را به عنوان میهمان IEEE ،برای حضور در کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات سنگاپور (CommunicAsia) دعوت کرده است که با محورهای آنالیز داده های بزرگ ، امنیت فضای سابری، شهر هوشمند، اینترنت اشیا .....از 11 الی14 خرداد در سنگاپور برگزار خواهد شد و قرار است در این نشست زمینه های همکاری ما بین دانشکده و IEEE شاخه اسیا و اقیانوسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

پاشایی تصریح کرد: همچنین با مراکز عالی آموزش اتحادیه مخابرات در آسیا و اقیانوسیه از جمله دانشگاه TOT وابسته به وزارت فناوری اطلاعات تایلند ، اکادمی فناوری اطلاعات چین (CAICT) و مرکز آموزش پیشرفته مخابراتی هند(ALTTC) ، در زمینه توسعه همکاری ها در حال پیگیری تعاملات آموزشی در حوزه ICT هستیم.

 

5656

 

نظر شما