شناسهٔ خبر: 11472066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

وزیر ارشاد:

نهضت تنگستان نقطه عطفی در تاریخ مردم جنوب ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهضت جنوب ایران به پیشتازی رئیس‌علی دلواری در همراهی تنگستانی‌ها و تمام استان بوشهر نقطه عطفی در تاریخ مردم جنوب ایران به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در یکصدمین کنگره شهید رئیس‌علی دلواری، بابیان اینکه انتخابات پیام‌های مهمی برای مردم و دولت داشت، گفت: آنچه مسؤولان به‌عنوان کارگزاران نظام باید دریافت کنند حضور همیشه درصحنه مردم و رأی که در صندوق انداخته‌اند است که وظیفه را سنگین‌تر می‌کند.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: نهضت جنوب ایران به پیشتازی رئیس‌علی دلواری در همراهی تنگستانی‌ها و تمام استان بوشهر نقطه عطفی در تاریخ مردم جنوب ایران به شمار می‌رود.

 

 

 

 

جنتی با بیان این که این نهضت هویت ملی دارد، افزود: اراده رئیس‌علی در پاسداری از میهن باجان او آمیخته و از او مردمی مجاهد ساخت و تحرکات او در مقابل انگلستان قابل‌تحمل نبود.

 

 

 

 

وی بیان کرد: رئیس‌علی مردی بود که نتوانست از اقدامات انگلستان دست بردارد و خطری جدی برای اقتصاد انگلستان به وجود آورد .

 

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: نهضت تنگستان از جمله مقاومت‌های ملی است و علمای دینی مقابله با اجانب را مجاهدت می‌دانند.

 

 

 

 

جنتی ابراز کرد: بوشهر در آن دوران در خصوص موقعیت انگلستان نقش بسیار مهمی داشت و به‌عنوان یک موقعیت استراتژیک مطرح و رئیس‌علی در نوک پیکان مقابله با انگلستان بود.

 

 

 

 

وی باب بیان این که برخی از افراد رئیس‌علی را همراهی نکردند، تصریح کرد: در این قیام خیانت‌های افراد داخلی و نزدیکان رئیس‌علی نقش مهم و اساسی داشتند./833/پ203/ج

نظر شما