شناسهٔ خبر: 1144958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

عملیات مشترک در موصل/ اعدام دست جمعی در سنجار

شبکه تلویزیونی سی ان ان از عملیات مشترک نیروهای آمریکا،ارتش عراق و پیشمرگ های کرد برای بازپس گیری سد موصل بزرگترین سد عراق از داعش خبر داد. همزمان خبر می رسد عناصر گروه تروریستی داعش ده ها نفر را در روستایی در منطقه سنجار در شمال عراق اعدام کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه تلویزیونی سی ان ان از عملیات مشترک نیروهای آمریکا،ارتش عراق و پیشمرگ های کرد برای بازپس گیری سد موصل بزرگترین سد عراق از داعش خبر داد. در این خبر به زمان و جزییات این عملیات نظامی اشاره نشده است .

عملیات مشترک آمریکا،عراق و پیشمرگ های کرد در موصل
هلاکت 14 تروریست داعش در بعقوبه
همزمان منابع امنیتی عراق ازکشته شدن دست‌کم 20 تن از عناصر تروریستی داعش و ماموران امنیتی عراق  در دو حمله  جداگانه در  مناطق  مختلف شهر بعقوبه در شمال شرق بغداد خبر دادند .

هلاکت 14 تروریست داعش در بعقوبه
منابع امنیتی اعلام کردند نیروهای پیشمرگه  با پشتیبانی حملات هوایی ارتش عراق با یورش به پناهگاه های  گروه داعش در محله های الجماهیر و السوق در مرکز منطقه جلولا  دست کم14  تن از عناصر این گروه تروریستی را کشتند و 11 تن دیگر را زخمی کردند .
به گزارش خبرگزاری آلمان از بعقوبه ،  منابع امنیتی افزودند: تروریست های داعش دیروز با شلیک چند گلوله خمپاره به یک پایگاه نیروهای پلیس عراق در محله الرساله  در مرکز مقدادیه در شمال شرق بعقوبه  شش مامور پلیس از جمله یک افسر  عراقی را کشتند و سه  مامور دیگر را زخمی کردند .

تروریست های داعش دهها نفر را در سنجار اعدام کردند
همزمان گزارش ها حاکیست گروه تروریستی داعش حدود 80 نفر از اعضای اقلیت ایزیدی های عراق را در روستایی در شمال این کشور قتل عام کرد .

تروریست های داعش دهها نفر را در سنجار اعدام کردند
یک قانونگذار ایزیدی و دو مقام کرد روز جمعه از این قتل عام اقلیت ها توسط تروریست های داعش خبر دادند .
هوشیار زیباری مقام ارشد کرد به خبرگزاری رویترز گفت : " آنها با خودرو وارد شدند و بعداز ظهر  شروع به کشتار کردند . ما معتقدیم که این قتل عام به دلیل اعتقاد مذهبی صورت گرفته است یعنی به ما بگروید وگرنه کشته می شوید  "
 پیشروی گروه داعش به سمت شمال  و مرز منطقه خود مختار کردستان عراق زنک خطر را برای دولت عراق به صدا در آورد و محرک نخستین حملات هوایی آمریکا علیه مواضع این گروه شد .
مهامه خلیل نماینده مجلس ایزیدی گفت : وی با روستاییانی که از قتل عام جان بدر برده صحبت کرده است. آنها گفتند این کشتارها ظرف یک ساعت صورت گرفته است  .
یکی از ساکنان یک روستا گفته است که  یک داعشی در همان منطقه جزئیات خونریزی را در اختیار وی قرار داده است  .
 این روستایی اظهار کرد : وی به من گفت : داعش پنج روز صرف تلاش برای متقاعد ساختن روستاییان جهت گرویدن به اسلام کرد و یک نطق طولانی در این مورد ایراد شد  سپس مردان را جمع کردند و به ضرب گلوله کشتند و زنان و دختران احتمالا به تل العفر منتقل شدند . هنوز این خبر به طور مستقل مورد تایید قرار نگرفته است  .
در این حال وزیر حقوق بشر عراق روز یکشنبه به رویترز گفته بود که داعش در جریان تهاجم خود به شمال عراق ، دست کم 500 عضو اقلیت قومی یزیدی را کشته است  .

گفت و گوی تلفنی صدراعظم آلمان با حیدر العبادی و مسعود بارزانی
در این حال ، صدر اعظم آلمان جمعه شب در تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق درخصوص تحولات اخیر این کشور و نحوه ارائه کمک های برلین برای مقابله با گروه تروریستی داعش با آنان گفت و گو کرد.

گفت و گوی تلفنی صدراعظم آلمان با حیدر العبادی و مسعود بارزانی
سخنگوی دولت آلمان با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد: آنگلا مرگل در گفت و گو با حیدر العبادی ضمن اعلام حمایت از وی به عنوان نخست وزیر جدید عراق ابراز امیدواری کرد که با تشکیل هر چه سریع تر دولت جدید عراق شاهد رفع مشکلات و برقراری آرامش و صلح در این کشور باشیم.
به گفته اشتفن زایبرت،مرکل در این گفت و گو همچنین ابراز امیدواری کرده است که انتخاب نخست وزیر جدید عراق موجب ایجاد وحدت کامل بین گروه های سیاسی و مذهبی در این کشور برای مقابله با گروه های تروریستی شود.
صدر اعظم آلمان همچنین در تماس تلفنی با مسعود بارزانی،رئیس اقلیم خود مختار کردستان عراق از مبارزه قاطعانه کردهای این منطقه علیه گروه تروریستی داعش قدردانی و برحمایت برلین از کردها در ادامه این راه تاکید کرده است.
در همین رابطه وزیر خارجه آلمان که تا ساعتی دیگر به منظور دیدار با مقام های عراقی راهی این کشور خواهد شد، جمعه شب قبل از سفر به کردستان عراق،گفت : در سفر دو روزه خود علاوه بر اربیل به بغداد نیز سفر کرده و با نخست وزیر جدید این کشور و همچنین رییس اقلیم خودمختار کردستان عراق دیدار و گفت و گو می کنم.
فرانک والتر اشتاین مایر افزود: در دیدارهای خود در عراق ضمن ارزیابی وضعیت این کشور راه های ارائه کمک های بشردوستانه و همچنین ارسال تجهیزات نظامی به عراق را بررسی خواهیم کرد.
اشتاین مایر تصریح کرد: با انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر عراق و با تشکیل دولت جدید در این کشور امیدها برای رفع مشکلات تقویت شده و امیدواریم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید موجب وحدت همه گروه های سیاسی و مذهبی در این کشور شده و اتحاد همه جانبه علیه گروه تروریستی داعش شکل گیرد.

دانلود
 

نظر شما