شناسهٔ خبر: 1144752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سنجری:

18 هزار شغل در بخش تعاون خراسان جنوبی ایجاد شده‌است

بیرجند- خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای 18 هزار نفر در بخش تعاون در استان اشتغال ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سنجری ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از فعالان بخش تعاون و اعضای ستاد بزرگداشت هفته تعاون با امام جمعه اظهار داشت: دو هزار و 400 تعاونی در استان فعالیت دارند که تاکنون برای 18 هزار نفر در بخش تعاون در استان اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: سرمایه در گردش و مسائل مالی جامعه مناسب نیست اما سرمایه‌های اندک مردم می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

سنجری با بیان اینکه تعاون نقش بسیار والایی در تولید کالا و خدمات ارزانتر، عدالت اجتماعی، زدودن فقر، کارآفرینی و اشتغال دارد، افزود: تعاون یکی از ارکان‌های اصلی اقتصاد مقاومتی و مردمی‌ترین نهاد است.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های مطرح استان در بخش‌های کشاورزی، مسکن و خدمات فعالیت دارند که در بخش کشاورزی با محدودیت‌های آبی مواجه هستیم.

سنجری بیان کرد: برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی می‌توان در بخش تعاون بدنبال راه چاره بود.

وی یادآور شد: فرصت برای رشد در بخش تعاون و کار در استان فراهم است.

امام جمعه بیرجند نیز در این دیدار گفت: استان خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه تعاون است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام علی‌ رضایی‌بیرجندی افزود: نخستین گام در گسترش تعاون ارتقای فرهنگ کار در جامعه است.

وی بیان کرد: جوانان این مملکت سرمایه‌های انسانی خوبی هستند که باید در این راستا سرمایه‌گذاری شود و هر فرد باید به حداقلی که مصرف میکند، تولید نیز داشته باشد تا آسیبی به جامعه وارد نشود.

نظر شما