شناسهٔ خبر: 11446811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استرالیا تحریم های ایران را لغو کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از سیدنی، استرالیا نیز روز چهارشنبه با لغو تحریم ها علیه ایران به قدرت های بزرگ جهان پیوست.
در چارچوب تغییرات اعلام شده توسط دولت استرالیا، شرکت های تجاری برای مبادلات مالی با ارزش بیش از 20 هزار دلار استرالیا با شرکت ایرانی دیگر ملزم به دریافت مجوز نیستند.
اداره امور خارجه و تجارت استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد در حالی که استرالیا برخی تحریم هایی را که سال 2008 بر سر برنامه هسته ای ایران علیه این کشور اعمال شده بود به حال تعلیق درآورده است ، برخی تحریم های غیرهسته ای همچنان به قوت خود باقیست.
تحریم هایی که همچنان به قوت خود باقیست شامل محدودیت ها در بخش انتقال کالاهای حساس مورد استفاده در زمینه اشاعه هسته ای ، تحریم های تسلیحاتی و موشک بالستیک و نیز تحریم برخی اشخاص و شرکت ها می شود.
نهاد نظارت بر مبارزه با پولشویی در استرالیا از این شرکت ها درخواست کرده است همه پرداخت ها به ایران و کره شمالی از طریق کشور های ثالث را به دقت مورد بررسی قرار دهند. این نهاد اعلام کرد همه مبادلات با این دو کشور باید به عنوان مبادلاتی با " ریسک بالا " در نظر گرفته شود.
آمریکا و دیگر کشورها تحریم های ایران در بخش های بانکداری ، فولاد ، کشتیرانی و سایرتحریم ها علیه این کشور را ماه ژانویه لغو کردند و به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان اجازه دادند به بازارهای بین المللی که به مدت پنج سال ارتباط با آنها را از دست داده بود دسترسی پیدا کند. 

نظر شما