شناسهٔ خبر: 11446535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رقابت ۱۳۸ داوطلب برای ۶۹ کرسی در دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در دور دوم انتخابات، ۱۳۸ داوطلب برای ۶۹ کرسی مجلس رقابت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مقیمی در نشست خبری گفت: از 290 کرسی مجلس، تکلیف 221 کرسی مشخص شده است. 69 کرسی باقی مانده است که از بین 138 نفر مشخص می‌شود.
وی گفت: انتخابات خبرگان در 31 حوزه اصلی و 1031 حوزه فرعی و انتخابات مجلس در 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی برگزار شد.

مقیمی گفت: مشارکت دوره قبل مجلس 30 میلیون نفر بود که در این دوره به 34 میلیون نفر افزایش یافت.
وی ادامه داد: ترکیب سنی و تحصیلات با گذشته متفاوت است و امیدوارم نمایندگان در جهت حل مشکلات موثر باشند و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و حل معضلات اجتماعی را دنبال و به دولت در حل آنها کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات در بخش دیگری از نشست خبری با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات در تاریخ 23 فروردین 95، فعالیت های این ستاد را برای برگزاری انتخابات روز هفتم اسفند تشریح کرد.

مقیمی گفت: این انتخابات باشکوه بود و فقط چند مورد جزیی شکایت در انتخابات مجلس و یک مورد در انتخابات خبرگان داشتیم.
وی افزود: انتخابات بدون هیچ تنشی برگزار شد و با اطلاع رسانی به موقع، مسئولان در جریان تصمیمات قرار می گرفتند.
مقیمی در بخش دیگری از نشست خبری خود گفت: خانه احزاب در این مدت بازگشایی و فعال شد و همه گروه ها حضور یافتند؛ در استان ها نیز احزاب آمدند و منشور اخلاقی انتخابات تدوین و ملزم به تبعیت آن شدند.وی ادامه داد: برخورد غیراخلاقی کمی گزارش شد و منشور و اخلاق را رعایت کردند، جلساتی با احزاب در تهران و استان ها داشتیم؛ روحیه کار جمعی ایجاد شد که نتایج را در انتخابات دیدیم.
مقیمی در ادامه تاکید کرد: در هیچ یک از حوزه های انتخابیه مشکلی نداشتیم و برخی مشکلات جزیی را مردم ببخشند.

مقیمی افزود: ادغام هیئت های اجرایی و نظارت برای دو انتخابات، نخستین تفاهم با شورای نگهبان و کار خوبی بود.

مقیمی افزود: ثبت احوال همکاری خوبی داشت و در روزهای 6 و 7 اسفند، 40 هزار و 200 شناسنامه صادر شد؛ تعداد زیادی کارت هوشمند به مردم داده شد و احراز هویت با شماره ملی، با سامانه ثبت احوال انجام شد.

مقیمی در ادامه آمارهای بیشتری از انتخابات ارائه کرد و گفت: در این مدت حدود 12 هزار نفر برای مجلس ثبت نام و در نهایت حدود 4 هزار و 700 نفر نهایی شدند.
مقیمی گفت: بیش از 280 خانم برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که 14 خانم وارد مجلس  شدند و 9 نفر هم به دور دوم کشیده شدند.
وی افزود: رقابت خوبی شکل گرفت و جوان ها و بانوان بیشتری وارد مجلس شدند.

رئیس ستاد انتخابات گفت: در انتخابات امنیت خوبی برقرار بود به ویژه امنیت مرزها بالا بود و حضور مردم در مناطق مرزی و عشایری بی نظیر بود. نیروهای نظامی و انتظامی 34 بالگرد، 4 هواپیما و 4 شناور برای رای گیری در اختیار ما قرار دادند.

وی گفت: ان شاءالله انتخابات مورد تائید شورای نگهبان قرار گیرد و در حال آماده شدن برای برگزاری دور دوم در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال آینده هستیم.

 

نظر شما