شناسهٔ خبر: 1140160 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

34 طرح صنعتی و خدماتی همزمان با هفته تعاون در فارس افتتاح می شود

شیراز -ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: 34 طرح صنعتی، خدماتی و کشاورزی و مسکن مهر این اداره کل با اعتباری بالغ بر یک هزار و 260 میلیاردریال همزمان با هفته تعاون در فارس افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سهراب مختاری چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: همزمان با هفته تعاون که از 12 تا 18 شهریور خواهد بود، برنامه انتخاب تعاونی های برتر استان و برگزاری جشنواره و نمایشگاه تعاونی ها را نیز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام فروش محصولات مختلف را با تخفیف ویژه در فروشگاههای تعاونی بخصوص تعاونی های مصرف خواهیم داشت.

مختاری، دیدار تعاون گران با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و همچنین استاندار فارس را از دیگر برنامه های هفت تعاون برشمرد.

وی، در خصوص روند انتخاب و معرفی تعاونی های برتر گفت: 380 تعاونی استان فارس با مراجعه به سامانه ثبت نام تعاونی های برتر کشور اقدام به ثبت نام کرده اند که از ابن تعداد 80 تعاونی از رتبه بالاتری برخوردار هستند.

او افزود: تعاونی های برتر از میان 17 گرایش انتخاب می شوند که در گام اول در هر گرایش 17 تعاونی و در نهایت در هر گرایش یک تعاونی به عنوان تعاونی برتر انتخاب و معرفی می گردد.

مختاری افزود: سه تعاونی نیز به عنوان تعاونی برتر در سطح ملی انتخاب و معرفی می شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد تعاونی های استان فارس را 10 هزار و 63 تعاونی برشمرد و گفت: دو میلیون و 700 هزار نفر در این تعاونی ها عضویت دارند که این تعداد بدون احتساب 946 هزار عضو تعاونی های سهام عدالت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این آمار نشان می دهد که طیف وسیعی از مردم استان تحت پوشش این تعاونی ها قرار دارند.

مختاری گفت: از مجموع 10 هزار و 63 تعاونی استان پنج هزار و 500 تعاونی فعال است.

او تصریح کرد: می کوشیم تا تعاونی هایی غیر فعال هم به چرخه اقتصادی بازگردند و اگر مشکلی با دیگر دستگاهها دارند آنها را حل و فصل کنیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود 663 تعاونی در استان به ثبت رسیده که از این بابت استان فارس در کشور پیشرو است.

مختاری ادامه داد: استان فارس با تشکیل 40 تعاونی در مردادماه امسال با 513 عضو و فراهم آوردن 403 فرصت شغلی رتبه نخست را در کشور در اختیار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعاونی های فراگیر ملی هم گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت یازدهم تاکنون هشت تعاونی فراگیر ملی در استان فارس تشکیل شده که 30 درصد از تعاونی های فراگیر کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی، در خصوص انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری فارس، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت های تعاونی دانش بنیان هم گفت: این تفاهم نامه نیز با هدف توسعه و تشکیل شرکت های تعاونی دانش بنیان انعقاد خواهد شد.

مختاری افزود:اینک حدود 70 شرکت تعاونی دانش بنیان در استان فارس داریم که این تعداد جایگاه مناسبی را برای فارس در کشور تعریف کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: همچنین به دنبال این هستیم تا تمام وظایف تصدی گری این اداره کل را با هدف چابک سازی دولت به اتاق تعاون واگذار کنیم و این اداره کل بیشتر به ایفای نقش نظارتی بپردازد.ک/2

678/ 667

نظر شما