شناسهٔ خبر: 11380811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

رئیس مجلس لبنان: صلح در سوریه یک نیاز اسلامی و عربی است

ایرنا

رئیس مجلس لبنان تاکید کرد: صلح در سوریه امروز یک نیاز و ضرورت اسلامی و عربی و برای همه خاورمیانه و تضمینی برای امنیت و صلح در جهان و منطقه است زیرا تاریخ گذشته و حاضر ثابت کرده، سوریه دروازه جنگ و صلح در خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس مجلس لبنان با صدور بیانیه‌ای از برقراری آتش بس در سوریه استقبال و تاکید کرد که صلح در سوریه امروز یک نیاز و ضرورت اسلامی و عربی است.

«نبیه بری» در این بیانیه تصریح کرده است: امیدواریم سوریه از امتحان آتش بس سربلند و پیروز خارج و نقاب از چهره توطئه‌های تروریستی علیه این کشور برداشته شود.

نبیه بری تاکید کرده است: ما از این آتش بش که می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و شروع بازسازی ویرانه‌های جنگ و شروع عملیات سیاسی ملی و دموکراتیک باشد، حمایت می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: صلح در سوریه امروز یک نیاز و ضرورت اسلامی و عربی و برای همه خاورمیانه و تضمینی برای امنیت و صلح در جهان و منطقه است زیرا تاریخ گذشته و حاضر ثابت کرده، سوریه دروازه جنگ و صلح در خاورمیانه است.

رئیس مجلس لبنان خاطرنشان کرده است: خروج سوریه از وضعیت کنونی و آغاز بهاری شکوفا در آن امید‌ها را برای بازگرداندن توجه‌ها و اهتمام‌ها به قضیه فلسطین به عنوان قضیه اصلی جهان عرب و اسلام فراهم می‌کند.

نبیه بری تصریح کرده است: خاموش شدن آتش جنگ در سوریه و دور شدن آن از ناملایمات و سختی‌های جنگ و بازگشت مردم آواره سوریه به کشور و خانه خود به تقویت صلح و ثبات در لبنان منجر می‌شود و عبور لبنان از بحران‌ها و برگزاری چندین انتخابات ملی را ممکن می‌سازد.

آتش بس دو هفته‌ای (توقف درگیری‌ها) از بامداد شنبه در سوریه شروع شده اما گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل این آتش بس نمی‌شوند.
...............
پایان پیام/ ۲۱۸

برچسب‌ها:

نظر شما