شناسهٔ خبر: 11376768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس مجلس لبنان:

صلح در سوریه یک نیاز اسلامی و عربی است

رئیس مجلس لبنان با صدور بیانیه ای از برقراری آتش بس در سوریه استقبال و تاکید کرد که صلح در سوریه امروز یک نیاز و ضرورت اسلامی و عربی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در بیانیه خود تصریح کرد: امیدواریم سوریه از امتحان آتش بس سربلند و پیروز خارج شود و نقاب از چهره توطئه های تروریستی علیه این کشور برداشته شود.

نبیه بری تاکید کرد: ما از این آتش بش که می تواند مقدمه ای برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و شروع بازسازی ویرانه های جنگ و شروع عملیات سیاسی ملی و دموکراتیک باشد، حمایت می کنیم.

در این بیانیه آمده است: صلح در سوریه امروز یک نیاز و ضرورت اسلامی و عربی  برای همه خاورمیانه و تضمینی برای امنیت و صلح در جهان و منطقه است زیرا تاریخ گذشته و حاضر ثابت کرده است که سوریه دروازه جنگ و صلح در خاورمیانه است.

رئیس مجلس لبنان خاطرنشان کرد:خروج سوریه از وضعیت کنونی و آغاز بهاری شکوفا در آن امیدها را برای بازگرداندن توجه ها و اهتمام ها به قضیه فلسطین به عنوان قضیه اصلی جهان عرب و اسلام فراهم می کند.

نبیه بری تصریح کرد: خاموش شدن آتش جنگ در سوریه و دور شدن آن از ناملایمات و سختی های جنگ و بازگشت مردم آواره سوریه به کشور و خانه خود، به تقویت صلح و ثبات در لبنان منجر می شود و عبور لبنان از بحران ها و برگزاری چندین انتخابات ملی را ممکن می سازد.

آتش بس دو هفته ای (توقف درگیری ها) از بامداد شنبه در سوریه شروع شده است اما گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل این آتش بس نمی شوند.

نظر شما