شناسهٔ خبر: 11376868 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله اعتمادی از اساتید برجسته حوزه دار فانی را وداع گفت

حوزه / آیت الله مصطفی اعتمادی از اساتید حوزه علمیه قم پس از عمری تلاش در راه تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله  مصطفی اعتمادی از اساتید حوزه علمیه قم  پس از عمری تلاش  در راه  تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) به دیار حق شتافت.

زندگی نامه:

ایشان در سال ۱۳۰۴ در قریه خواجه در چهار فرسخی تبریز متولد شد و پس از پرورش و خواندن دروس فارسی، ادبیات عرب و منطق و تبصره را در زادگاه خود نزد والد ماجدش حاج میرزا علی خواجه‌ای خواند.

در زمانی که به امر رضاخان قلدر، حجاب را از سر زنان ایرانی و عمامه را از سر روحانیون برمی داشتند و هیچکس یارای حرف زدن و چرا گفتن را نداشت، از محل خود به تبریز آمده و در آنجا سطوح عالی را تا مکاسب از محضر اساتید و مدرسین تبریز استفاده نمود و در سال ۱۳۲۵ ش به قم مهاجرت کرد و کفایه را از محضر آیت‌الله العظمی نجفی مرعشی فرا گرفت و بعد از آن در درس خارج فقه مرحوم آیت‌الله حجت کوه کمره‌ای و اصول مرحوم آیت‌الله بروجردی شرکت نمود و از حضرات آیات حاضر نیز بی بهره نبود.

 ضمنا وی به تدریس سطوح عالی پرداخت و بسیاری از محصلین حوزه از محضرش بهره مند شدند.

بر خی از آثار:

شرح معالم الاصول، شتات الفوائد که در حواشی معالم چاپ شده است. موضع القوانین،  شرح رسائل، شرح مکاسب شیخ انصاری، شرح کفایه آخوند خراسانی مخلوط

نظر شما