شناسهٔ خبر: 11362746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آذربایجان‌شرقی، خالق تصویر زیبای همدلی و همزبانی:

قطار بهارستان در انتظار 19 مسافر آذربایجان‌شرقی

تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان آذربایجان‌شرقی برای برگزاری انتخاباتی سالم، اخلاق‌مدار و قانونمند تلاشی گسترده و شبانه‌روزی داشته‌اند و این تلاش با حضور گسترده مردم استان، تصویر زیبای همدلی و همزبانی را خلق کرد.

صاحب‌خبر -
از اولین ساعات آغاز رأی گیری، ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی تلاشی مضاعف را برای انجام بی‌عیب و نقص تمام امور داشته و مسئولان ستاد در کنار مجریان و همکاران خود، تمام توانشان را به کار گرفتند تا حماسه 7 اسفند استان، چهره‌ای باشکوه و ارزشمند و اخلاق مدار داشته باشد.

***

مقام عالی اجرایی استان از لحظات اولیه رأی گیری رفت‌وآمدی مداوم بین شعبه‌های انتخابیه و ستاد انتخابات استان داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت آرای مردمی در تحکیم و تقویت پایه‌های مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: آرای مردم نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی زنده است و با قوت و قدرت بیشتری مسیر پرافتخار خود را ادامه می‌دهد به همین جهت مردم ما حماسه‌سازان این روز محسوب می‌شوند.

اسماعیل جبارزاده با اشاره به اهمیت انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: از ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری در استان همزمان با کل کشور، شاهد حضور اقشار مختلف برای مشارکت در این حماسه ملی بوده‌ایم.

وی انتخابات را مظهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور عنوان کرد و افزود: مردم ایران در هر مقطعی به شکل و شیوه‌ای به صحنه آمده‌اند و ارادت خود را به آرمان‌های امام راحل و تبعیت از فرمان‌های رهبر معظم انقلاب نشان داده‌اند.

به گفته استاندار آذربایجان شرقی، مایه خرسندی و مباهات است که شاهد برگزاری انتخابات با حضور و همکاری مردم هستیم و از این جهت در سطح استان حدود 45 هزار نفر در روند برگزاری انتخابات به عنوان ناظر و بازرس و هیأت اجرایی همکاری دارند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات خاطرنشان کرد: برخی از کارها از جمله شرکت در انتخابات، مفهوم برجسته‌ای دارند و احساس تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی را در انسان زنده می‌کنند، شور و شوق مردم برای مشارکت در خلق حماسه مشارکت از همین احساس نشأت می‌گیرد و امروز به بهترین شکل شاهد خلق این حماسه هستیم.

 ***

فعالیت‌های ستاد انتخابات استان زیر نظر رئیس این ستاد دنبال می‌شود

سعید شبستری که مدت‌هاست برنامه‌ریزی اجرایی گسترده‌ای برای برگزاری بی‌عیب و نقص انتخابات در سطح استان را پیگیری می‌کند، امروز روند برگزاری انتخابات را بسیار مؤثر ارزیابی نمود.

رئیس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی از برگزاری بدون مشکل مراحل رأی‌گیری در دو هزار و 889 شعب اخذ رأی برای انتخاب 19 نماینده خبر داد.

سعید شبستری در این خصوص گفت: مجموع شعب اخذ رأی در آذربایجان شرقی دو هزار و 889 شعبه بوده و از این تعداد، یک هزار و 370 شعبه در مراکز شهری و یک هزار و 519 شعبه نیز در مناطق روستایی استان مستقر شده‌اند.

وی مجموع افراد دخیل در امر برگزاری این دوره از انتخابات را 45 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد شامل عوامل هیأت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، اعضای شعب اخذ رأی، نمایندگان فرمانداران، محافظان و نیروهای انتظامی، کاربران رایانه و اعضای ستادهای انتخابات شهرستان‌ها در تمام سطح استان می‌باشد و از ساعت 8 صبح تا الان که به ساعت‌های پایانی رأی گیری نزدیک می‌شویم مشغول فعالیت هستند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان، بر اساس اعلام وزارت کشور، در آذربایجان شرقی تعداد دو میلیون و 909 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

شبستری تعداد رأی اولی‌های استان آذربایجان شرقی در انتخابات مجلس دهم را 143 هزار نفر عنوان کرد و افزود: تمام تمهیدات و مقدمات فنی و تجهیز امکانات و همچنین تأمین نیروهای مورد نیاز برای حضور در شعب اخذ رأی اتخاذ و فراهم شده است و هیچگونه مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه از مدت‌ها قبل تمام رایانه‌های مورد نیاز برای برگزاری انتخابات تأمین شده است، افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در حوزه‌های انتخابیه استان وجود ندارد و آرامش و امنیت و سلامت در تمام این حوزه‌ها برقرار بوده و برنامه‌های زمان‌بندی شده ستاد انتخابات نیز سیر طبیعی و معمولی خود را طی می‌کند.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات استان تصریح کرد: تمام شعب اخذ رأی استان در زمان برگزاری انتخابات به دستگاه بارکدخوان و دیگر تجهیزات فنی مورد نیاز مجهز شده‌اند و این دستگاه‌ها به منظور احراز هویت رأی‌دهندگان از روی کارت ملی در شعبات اخذ رأی مورد استفاده عوامل اجرایی انتخابات قرار می‌گیرد.

***

با توجه به اهمیت نظارت و پیگیری‌های قضایی، ریاست دادگستری استان و همکاران ایشان از اولین مراحل فعالیت نامزدها در استان و ثبت نام آنها، در زمینه بررسی‌های قضایی فعالیت داشتند و اکنون پیگیر مواردی از جمله تخلفات می باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری ضمن قدردانی از تلاش منسجم و با نظم و ترتیب صورت گرفته در سطح استان، گفت: خوشبختانه میزان تخلفات انتخاباتی در سطح استان نسبت به دوره‌های پیش کاهش یافته و بیشتر سعی داریم با ارائه تذکر شفاهی مانع ادامه تخلفات صورت گرفته باشیم و حتی‌الامکان از تشکیل پرونده قضائی خودداری می‌کنیم.

وی افزود: در بیش از 60 مورد تخلفات واقع شده را با دعوت متخلفان به ستادهای پیگیری از جرائم استان و شهرستان‌ها و دادن تذکر شفاهی جلوی ادامه تخلفات را بگیریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: در برخی موارد به دلیل ادامه تخلفات با وجود تذکرات مجبور شدیم تشکیل پرونده دهیم.

وی توجه و عنایت هر چه بیشتر کاندیداها و نمایندگان و هواداران آنها را به قوانین انتخاباتی زمینه ساز توفیق و عدم وجود مشکلات بعدی در این زمینه دانست.

***

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، با تلاشی مثال زدنی از مدت‌ها قبل، به گرمی هر چه بیشتر تنور انتخابات یاری رسانده و در روز حماسه ساز 7 اسفند، با ارسال ده‌ها خبر و هماهنگی ثبت هزاران تصویر، زمینه را برای مشارکت بیشتر مردم فراهم نموده است.

جواد آهنگری همکاری گسترده اصحاب رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، عکاسان خبری و صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان شرقی را با حضور بیش از 200 نفر از عوامل رسانه‌ای اطلاع رسانی اقدامی مؤثر در جهت اطلاع رسانی شفاف و به هنگام به مردم شریف استان معرفی کرد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از استقبال گسترده و مشارکت اثر بخش اصحاب رسانه در شهر تبریز برای پوشش انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: با این مشارکت رسانه‌ای، بی‌شک شاهد ثبت جلوه‌های بی‌بدیلی از انتخابات خواهیم بود.

به گفته جواد آهنگری همکاری صدا و سیمای مرکز استان با حضور اکیپ‌های خبری، تولیدی و مستندساز به شکل بسیار خوبی در جریان است و شاهد حضور این گروه‌ها در شعبات مختلف سطح شهر تبریز و ارسال گزارش‌های مختلف خبری از سطح شهر تبریز هستیم.

وی افزود: علاوه بر پوشش انتخابات در شهر تبریز، عوامل رسانه‌ای در دیگر شهرهای استان نیز با حضوری گسترده در حال فعالیت هستند و از اولین ساعات آغاز رأی گیری شاهد ارسال اخبار و گزارش‌های تصویری از سطح استان در خبرگزاری‌ها و شبکه استانی سهند هستیم.

براساس این گزارش، خبرنگاران، عکاسان خبری و اکیپ‌های تصویر برداری صدا و سیمای استان با حضور در نقاط مختلف شهر و شعبات دور و نزدیک، در حال ثبت حماسه‌ای دیگر از سوی مردم قهرمان پرور تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی بوده و این حماسه مردمی را با تمام جزییات به اطلاع شهروندان می‌رسانند.

***

هماهنگی فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد انتخابات استان، کاری فشرده و سنگین است و همکاری تمام عوامل در اجرای موفقیت آمیز آن یاری می‌رساند. یکی از این افراد مدیرکل سیاسی و انتخابات استان است که این روزها در جایگاه جانشین رییس ستاد انتخابات استان فعالیتی 24 ساعته دارد.

رضا استادرحیمی با اشاره به وضعیت شعب مختلف استان و پس از بازدید از شعبات اخذ رأی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، استقبال گسترده مردم آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات را اقدامی در تجلی همدلی و همزبانی معرفی کرد.

وی ادامه داد: با تمهیدات ویژه‌ای که در تمام نقاط استان و شهرها و روستاهای این حوزه انتخابیه صورت گرفته روند انتخابات به خوبی پیگیری می‌شود و بیشتر شعب شاهد حضور پر تعداد اقشار مختلف مردم هستند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی افزود: تمام عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران شعب اخذ رأی در یک هزار و 370 شعبه شهری و یک هزار و 519 شعبه روستایی، عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات در تلاش هستند تا روند انتخابات به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد و مردم با کمترین معطلی آرای خود را به صندوق بریزند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی تبیین کرد: تمام اقشار مردم با تمام توان از مردان و زنان کهن‌سال تا جوانان رأی اولی در صف‌های طویل و به هم پیوسته در نوبت رأی دادن هستند و این زیباترین اتفاقی است که در این روز حماسی شاهد آن بودیم.

***

تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان آذربایجان شرقی برای برگزاری انتخاباتی سالم، اخلاق‌مدار و قانونمند تلاشی گسترده و شبانه‌روزی داشته‌اند و این تلاش با حضور گسترده مردم استان، تصویر زیبای همدلی و همزبانی را خلق کرد.


نظر شما