شناسهٔ خبر: 11361898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مقیمی در نشست خبری:

امیدواریم ظرف سه روز کاری نتایج نهایی انتخابات اعلام شود

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: قبلا شمارش آرای یک انتخابات سه روز به طول می‌انجامید در حال حاضر که دو انتخابات را انجام دادیم اما امیدواریم که ظرف سه روز کاری نیز آن را سامان دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: تا این لحظه از 28 حوزه که نتایج آن مشخص شده 21 نماینده به مجلس راه پیدا کردند که این تعداد کاندیدا که در این حوزه ها یک نفر کاندید بودند که طی اطلاعیه ای آن را به سمع و نظر مردم رساندیم.

 

وی ادامه داد: در هفت حوزه دیگر که دو نماینده بالاترین آرا را داشتند به دور دوم کشیده شد و در مرحله بعدی شرکت خواهند کرد.

 

مقیمی با بیان اینکه دو انتخابات را به صورت همزمان برگزار کرده ایم که باید آرای هر دو مشخص شود تصریح کرد: در دو ساعت آینده تعداد حوزه های بیشتری را اعلام خواهیم کرد چرا که باید آرای هر استان را بشماریم و مشخص کنیم.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: آرای حوزه های مراکز استان را شمرده و نمایندگان هر بخش را مشخص می کنیم در شهرهای کوچک نتایج مشخص شده اما از آنجا که در استان ها نمایندگان بیشتری شرکت کردند کار شمارش به زمان بیشتری نیاز دارد از سوی دیگر ما دو انتخابات با یک هیئت اجرایی و نظارت داریم که ده نفر از آنها مشترک هستند که باید کار هر دو انتخابات را انجام دهند لذا زمان بیشتری برای شمارش آرا نیاز داریم.

 

مقیمی بیان داشت: در شهرهای کوچک این روند به خوبی پیش می رود و ان شالله تا پایان امروز نتایج بیشتری را اعلام خواهیم کرد.

 

وی هم چنین در خصوص شمارش آرا در شهر تهران بیان داشت: در تهران 30 نفر در مجلس شورای اسلامی 16 نفر در مجلس خبرگان و 4 نفر به عنوان اقلیت ها نیز هستند بنابراین شمارش طول می کشد قبلا شمارش آرای یک انتخابات سه روز زمان می برد اما امیدواریم ظرف سه روز بتوانیم این دو انتخابات را سامان دهیم.

 

مقیمی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که اگر آرایی این طرف و آن طرف شود مشکل به وجود می آید و انتخابات امری غیرقابل بازگشت است در حال انجام کنترل های نهایی با نظر شورای نگهبان هستیم تا نظر نهایی را با خیال راحت تری بدهیم شاید اعمال نتایج با تاخیر باشد اما با کیفیت بیشتری صورت می گیرد.

نظر شما