شناسهٔ خبر: 11350631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

زمان رای گیری در استان زنجان به پایان رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتخابات استانداری زنجان گفت: زمان رای گیری در استان زنجان به پایان رسید و آرای افرادیکه در شعبه ها حضور دارند اخذ می شود.

صاحب‌خبر -

بهروز مهدوی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، زمان رای گیری تا ساعت 22 امشب تمدید شده بود.
مهدوی اظهار کرد: بر اساس همین دستورالعمل، اختیار تمدید زمان اخذ رای پس از این ساعت به استانداران با هماهنگی هیات نظارت تفویض شده است.
مدیرکل انتخابات استانداری زنجان گفت: اعضای تمام شعبه های اخذ رای موظف هستند نسبت به اخذ رای از آخرین مراجعان اقدام کنند به نحوی که تمامی مراجعه کنندگان بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات برای آنکه تمدیدی بیش از میزان سراسری باشد، مذاکراتی است میان استاندار و هیات نظارت، تا نسبت به تمدید زمان تصمیم گرفته شود.
مهدوی ادامه داد: تا اعلام این تصمیم فرمانداران، بخشداران و مردم که هم اکنون در شعب حضور دارند، ما موظف هستیم که تا آخرین نفر رای ها را دریافت کنیم.
مدیرکل انتخابات استانداری زنجان گفت: امروز روند انتخابات مردم زنجان همانند سایر استان ها از نخستین ساعات اخذ رای تا کنون به واقع با شوق و شور وصف ناپذیری ادامه یافت.
وی افزود: مشکلی در خصوص تعرفه ها وجود نداشته و سامانه ای که وزارت کشور برای انتخابات در نظر گرفته، راهکارهای لازم را پیش بینی کرده است.
مهدوی یادآورشد: طرفداران داوطلبان منتظر اطلاعیه ستاد انتخابات باشند و قبل از اعلام نتیجه آرا هیچ گونه اظهار نظری نکنند.
مدیرکل انتخابات استانداری زنجان گفت: ما به لحاظ قانونی موظف هستیم در محل شعبه آرای هر تعداد افرادی که خواهان شرکت در انتخابات هستند، را دریافت کنیم.
وی اظهار کرد: پس از آنکه آخرین نفر رای خود را داد، بلافاصله با حضور هیات های نظارتی، نمایندگان نامزدها که موظف هستیم حضورشان را ادامه بدهیم و سپس با حضور تمامی عوامل اجرایی و نظارتی، شمارش را ادامه دهیم.
مدیرکل انتخابات استانداری زنجان همچنین گفت: بر اساس برآوردهای اولیه میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بالای 60 درصد است.
مهدوی افزود: با پایان فرایند اخذ آرا در شعبه های اخذ رای در شعبه های سطح استان ، کار شمارش آرا آغاز شده است و پس از اتمام شمارش آرا درصد مشارکت دقیق و قطعی شهروندان در انتخابات اعلام می شود.
زنجان 775 هزار و 820 نفر واجد شرایط رای دادن دارد که از این تعداد 42 هزار و 337 نفر رای اولی محسوب می شوند.
مجلس شورای اسلامی 290 کرسی دارد که پنج کرسی آن متعلق به نمایندگان استان زنجان است.
زنجان دارای 17 شعبه انتخابیه است که چهار حوزه آن اصلی و مابقی فرعی محسوب می شوند.
امروز هفت اسفند انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در سراسر کشور برگزار می شود.
استان زنجان دارای یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.
3001/6085

نظر شما