شناسهٔ خبر: 11348736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی/

درب شعب اخذ رای در مازندران بسته شد

ساری-ایرنا- رئیس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد که پس از دو بار تمدید زمان رای گیری ، درب سه هزار و 48 شعبه اخذ رای در سراسر استان ساعت 22 امشب بسته شده است .

صاحب‌خبر -

علیرضا یونسی دقایقی قبل در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان در ساری گفت : به مسئولان شعب اعلام شده است رای افرادی را که در داخل شعب منتظر هستند ، اخذ کنند.
وی ضمن قدردانی از مردم مازندران ، اضافه کرد : آمار الکترونیکی نشان از مشارکت بیش از 70 درصدی واجدین شرایط رای می دهد.
یونسی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور ، رای گیری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه هزار و 45 شعبه اخذ رای مازندران از ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز شد ، اظهار داشت : سه شعبه دیگر نیز در طول روز به خاطر استقبال مردم به شعب اخذ رای استان اضافه شد.
وی افزود : رقابت انتخاباتی در مازندران بین هفت نامزد مجلس خبرگان رهبری برای چهار کرسی استان در این مجلس و 143نامزد مجلس شورای اسلامی برای 12 کرسی خانه ملت بود.
براساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ،دو میلیون و 235 هزار و 636 نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که 112هزار نفر از آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.
در این انتخابات 16هزار نفر نیروی انتظامی و بسیجی تامین امنیت بیش از شش هزار و 90 صندوق رای را بر عهده دارند.
حدود چهار هزار بازرس هم فرایند انتخابات در مازندران را بازرسی کردند.
بر اساس ماده 8 قانون انتخابات اصلاحی 1378/10/13 ، انتخاب نماینده مجلس در مرحله اول منوط به کسب اکثریت حداقل یک چهارم کل آراء و در مرحله دوم و انتخابات میاندوره ای اکثریت نسبی است.
در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 9 حوزه انتخابیه فقط در یک حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس آباد به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.
میزان مشارکت مردم مازندران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 76 درصد و در مجلس خبرگان چهارم هم 72 درصد بود.
6990/1654

نظر شما