شناسهٔ خبر: 11345203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی/

بیش از نیمی ازمازنی های واجد شرایط , رای خود را به صندوق ریختند

ساری-ایرنا-استاندار مازندران گفت: بر اساس آمار الکترونیکی از شماره ملی رای دهندگان ،تاکنون حدود یک میلیون و 200هزار نفر رای خود را به داخل صندوق ریختند.

صاحب‌خبر -

ربیع فلاح دقایق پیش در گفت و گو با خبرنگاران در محل ستاد انتخابات مازندران افزود: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی ، گزارش ها از طولانی شدن صفوف رای دهندگان در شهرهای استان است.
وی با بیان اینکه ساعت برگزاری انتخابات تا ساعت هشت شب تمدید شده است، ادامه داد: به نظر می رسد اگر حضور مردم ادامه داشته باشد، تمدید دوباره زمان انتخابات محتمل است.
استاندار مازندران با بیان اینکه گزارشی از تخلف عمده در برگزاری انتخابات استان مازندران گزارش نشده است، ادامه داد: در دو شعبه اخذ رای مواردی از خرید رای گزارش شده بود که به موقع برخورد و مراقبت لازم صورت گرفته است.
وی به درگیری هواداران دو نامزد در یکی از حوزه های انتخابیه استان مازندران اشاره و بیان داشت: با دخالت به موقع نیروی انتظامی ، موضوع حل و فصل شد و به فرایند انتخابات خدشه وارد نشده است.
استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که همه باید به قانون و مقررات انتخابات تمکین کنیم، ادامه داد: انتخابات قانونی و شفاف برگزار شده و انتظار داریم با اعلام نتایج انتخابات به انتخاب مردم احترام گذاشته شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، رقابت انتخاباتی در مازندران بین هفت نامزد مجلس خبرگان رهبری و 141نامزد مجلس شورای اسلامی است .
استان مازندران 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی و چهار کرسی در خبرگان رهبری دارد .
براساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ،دو میلیون و 235 هزار و 636 نفر واجدین شرایط رای دادن هستند که 112هزار نفر از آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.
در این انتخابات 16هزار نفر از نیروهای انتظامی مازندران امنیت شش هزارو 90 صندوق انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استان را برعهده دارند. ک/3
6990/1899

نظر شما