شناسهٔ خبر: 11342718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم درمیان در مجلس:

نیروگاه برق در شهرستان درمیان راه‌اندازی می‌شود

نماینده مرد م شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار ظرف سه سال انجام می‌شود، گفت: نیروگاه برق در شهرستان درمیان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی در جمع مردم اهل سنت درمیان با بیان اینکه شیعه و اهل سنت در منطقه درمیان و خراسان جنوبی با هیچ گونه اختلاف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اظهار داشت: آثار وحدت شیعه و سنی در کوتاه مدت و بلند مدت خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه  در این منطقه هر آنچه که در حیطه وظایف یک نماینده بوده در طول نمایندگی خود پیگیری کردم، افزود: منطقه درمیان به دلیل همزیستی و زندگی در کنار هم  یک منطقه نمونه و مثال زدنی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارخانه قند قهستان گفت: با شرکت تعاونی‌های فراوان در این زمینه رایزنی کردیم و از بحران نجات دادیم و مالکان این کارخانه در تهران  تمایلی به راه اندازی مجدد آن نداشتند که حل مشکلات آن دوباره با مشکل مواجه شد و از استاندار خراسان جنوبی خواستار شدیم تا برای حل مشکلات این کارخانه کارگروهی را تشکیل دهد.

دشمن به دنبال اختلاف اندازی بین شیعه و اهل سنت است

عبادی با بیان اینکه دشمن علاقه ندارد بین روحانی، شیعه و اهل سنت برادری باشد، افزود: در این منطقه شیعه و اهل سنت هیچ گونه اختلافی با یکدیگر نداشته و تاکنون هیچ گزارشی از عدم وحدت میان این دو از منطقه گزارش نشده است.

اخذ اعتبار برای سالن ورزشی نوغاب

وی با بیان اینکه برادری اهل سنت و تشیع این منطقه به حدی زیاد است که چشم دشمنان را کور کرده است، اظهار داشت: هرگز وعده دروغین نداده و نمی‌دهم و تاکنون برای سالن ورزشی و مرکز بهداشت روستای نوغاب در سال گذشته از ماده 180 اعتبار گرفتم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به گازکشی قهستان اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌هایی که با وزیر نفت دولت قبل برای گازکشی درمیان داشتم گازکشی به قهستان انجام می‌شود و روستای نوغاب بیشترین جمعیت روستایی در کشور را دارد که به یقین در اولویت گازکشی قرار می‌گیرد.

عبادی با بیان اینکه در مدت 3 سال گذشته نسبت به آب شرب روستاهای بالای 10 خانوار اقدام شده که تحولی بزرگ در این زمینه بود، افزود: برخی از روستاهای این منطقه آب آشامیدنی ندارند که در زمینه انتقال آب با وزیر نیرو در کمیسیون انرژی تذکر دادیم و در نهایت پیگیری‌ها برای عملیات اجرایی انتقال آب به خراسان جنوبی آغاز شده است.

احداث نیروگاه برق در کنار کارخانه قند قهستان سبب اشتغال زیاد می‌شود

وی با بیان اینکه رفاقت ما با اهل سنت ابدی است و تنها مختص به زمان برگزاری انتخابات نیست، اظهار داشت: در جایگاه نماینده تمامی خواسته‌ها و وعده‌ها محقق نمی‌شود و هرگز نباید به دروغ وعده و وعید داد و با افتتاح کارخانه قند قهستان با کاربری جدید، در کنار این کارخانه نیروگاه برق هم احداث می‌شود که این نیروگاه منبع ایجاد اشتغال جدیدی در شهرستان درمیان می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارخانه سیمان باقران گفت: این پروژه سه سال قبل از نمایندگی ما رها شده بود، که بعد از انتخاب شدن ما به عنوان نماینده  برای این پروژه‌ها وام‌های زیادی را اخذ کردیم و توانستیم برای جلب رضایت بانک ملی با نمایندگان دیگر استان‌ها برای اخذ تسهیلات صحبت کنیم.

عبادی با بیان اینکه سیمان باقران در حال حاضر 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این کارخانه 30 هزار سهامدار دارد و تولید سیمان به صورت آزمایشی را هم انجام می‌دهد و اگر بدقولی‌ها در واگذاری قطعات نبود در دهه فجر به صورت رسمی افتتاح می‌شد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام نگران اقتدار و وحدت، همدلی و پشتیبانی از ولایت هستند، اظهار داشت: دنیا ظرفیت استان خراسان جنوبی را نمی‌شناسد و باید ارتباط برقرار شود که در این راستا با پیگیری اخذ مجوز برای راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در بیرجند گام‌هایی ورود گردشگران و سفرای خارجی به کشور فراهم و تاکنون تعداد زیادی به خراسان جنوبی سفر کردند.

نظر شما