شناسهٔ خبر: 11342668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی؛

فرماندار: شایعه درگیری در چرداول صحت ندارد

ایلام - ایرنا - فرماندار چرداول گفت: هرگونه شایعه ای در خصوص درگیری در بخش آسمان آباد از توابع این شهرستان کذب محض است و صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

پرویز کولانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حضور هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی و عوامل امنیتی و نظامی در سطح شهرستان هیچگونه درگیری و یا نزاعی صورت نگرفته و امنیت و آرامش کاملی در فضای انتخابات در این شهرستان حاکم است.
وی افزود: عده ای با شایعه فراکنی در فضای مجازی قصد کمرنگ جلوه دادن حضور باشکوه مردم در انتخابات را دارند ولی مردم با هوشیاری و بصیرت کامل و همکاری با عوامل اجرایی، نقشه های این گروه را نقش برآب خواهند کرد.
فرماندار چرداول ادامه داد: تاکنون هیچگونه تخلف انتخاباتی در شعب 69 گانه اخذ رای در این شهرستان مشاهده نشده و همکاری مردم با ستاد اجرایی انتخابات خوب و چشمگیر بوده است.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
7176/9002

نظر شما