شناسهٔ خبر: 11342656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار تبریز:

انتخاب درست نمایندگان مجلس در توسعه تبریز دخالت مستقیم دارد

تبریز- ایرنا - شهردار تبریز گفت: انتخاب درست نمایندگان توسط مردم در توسعه تبریز دخالت مستقیم دارد.

صاحب‌خبر -

' صادق نجفی ' ، روز جمعه پس از بازدید از ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با خوب توصیف کردن حضور مردم در پای صندوق های رای ، اظهار کرد: مردم با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگانی شایسته انتخاب کنند تا بر این اساس دین خود را به انقلاب و ایران ادا کنند.
وی با بیان اینکه باید به فکر انتخاب نمایندگان اصلح باشیم، افزود: با انتخاب نمایندگان همدل و دلسوز در واقع گام موثری را در توسعه منطقه برمی داریم.
نجفی نشاط انتخاباتی و حضور مردم درانتخابات را تیری به قلب دشمن خواند و گفت: مجلس مقتدر همواره عامل انسجام و پیشرفت و توسعه هر کشور است.
استان آذربایجان شرقی با 13 حوزه انتخابیه دارای پنج کرسی در مجلس خبرگان و 19 نماینده در مجلس شورای اسلامی بوده که شش کرسی مجلس متعلق به تبریز است.
حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر دارای شش نماینده، میانه دو نماینده و سایر حوزه های انتخابیه دارای یک نماینده هستند.
دو میلیون و 909 هزار و 208 نفر از جمعیت سه میلیون و 725 هزار نفری این استان واجد شرایط رای دادن دراین دوره هستند.
از جمعیت دو میلیون نفری حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر هم یک میلیون و 502 هزار نفر واجد شرایط رای دادن می باشند.
بیش از 143 هزار نفر از مردم استان نیز برای نخستین بار با شرکت در این دوره از انتخابات جشن تکلیف سیاسی خود را جشن می گیرند.
بیش از 45 هزار نفر شامل عوامل هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی، اعضای شعب اخذ رای، نمایندگان فرمانداران، محافظان و نیروهای انتظامی، کاربران رایانه و اعضای ستادهای انتخابات شهرستان ها انتخابات هفتم اسفند را در سراسر استان برگزار می کنند.
در این دوره از انتخابات، از مجموع دو هزار و 889 شعبه انتخابیه استان یک هزار و 334 شعبه ثابت شهری، 36 شعبه سیار شهری، 843 شعبه ثابت روستایی و 676 شعبه سیار روستایی وجود دارد.
انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی و دور پنجم مجلس خبرگان رهبری به صورت هزمان از ساعت هشت صبح امروز شروع شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.
3093/ 1495

نظر شما