شناسهٔ خبر: 11338231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

استان زنجان بیش از ۴۲ هزار رای اولی دارد

زنجان- استاندار زنجان گفت: از سال ۹۲ تاکنون تعداد ۴۲ هزار و ۳۳۷ رأی اولی امکان حضور در پای صندوق‌های رأی برای نخستین بار را به‌دست آورده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری ظهر جمعه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: دیروز که آخرین روز انتخابات بود تغییراتی در حوزه های انتخابیه رخ داده است که در حال حاضر تعداد کاندیداهایی که با رقابت می کنند به ۸۸ نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر آمار کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان به ترتیب شامل ابهر، خرم‌دره و سلطانیه ۱۷ نفر، خدابنده ۱۶ نفر، زنجان و طارم ۳۹ نفر و ماه‌نشان و ایجرود ۱۶ نفر است.

استاندار زنجان گفت: در استان زنجان برای برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت دارند.

وی تعداد واجدین شرایط حضور در پای صندوق‌های رأی در استان زنجان را ۷۷۵ هزار و ۸۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۲ هزار و ۴۱۵ هزار رای اولی هستند. 

استاندار زنجان  یاد آورشد: در مجموع از سال ۹۲ که زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بود، تاکنون ۴۲ هزار و ۳۳۷ نفر برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند.

انصاری گفت: همچنین در مجموع ۷۳۷ شعبه اخذ رأی برای این امر در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۲۲ صندوق رأی سیار و ۴۱۵ صندوق ثابت است.

وی به نظارت از تخلفات انتخاباتی اشاره کردو گفت: تمامی موارد در پرونده کاندیداهای متخلف درج شده و پس از اعلام نتایج تخلفات صورت گرفته و مورد بررسی قرار می گیرد.

نظر شما