شناسهٔ خبر: 11333378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش لحظه به لحظه فارس از روند انتخابات در استان ایلام/

شروع ماراتن دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری در ایلام

ماراتن دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری با حضور باشکوه مردم در غربی‌ترین دامنه‌های زاگرس غربی شروع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان 580 هزار نفری ایلام در غربی‌ترین دامنه‌های زاگرس غربی واقع شده و در مجموع 3 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.

مردم این استان پهناور 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط  اخذ رأی در هفتم اسفندماه در استان ایلام را دارند و آنچه که از ابتدای شروع کار انتخابات در استان مشخص است مشارکت حداکثری مردم استان را به همراه خواهد داشت.

بر اساس اعلام مسئولان امر در ستاد انتخابات استان ایلام، 531 شعبه اخذ رأی آماده دریافت آرای مردم استان بوده و خوشبختانه در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم در آرامش و امنیت و سهولت در حال اخذ رأی هستند.

بر اساس اعلام خبرنگاران فارس از گوشه گوشه استان ایلام روند انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در شهرستانهای استان ایلام از جمله ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول، ملکشاهی، بدره‌، دره‌شهر، آبدانان و دهلران چشمگیر بوده و مردم از ابتدای صبح به شعب انتخابات مراجعه کرده‌اند.

استان ایلام دارای دو حوزه انتخابیه اصلی شمالی و جنوبی بوده که در حوزه شمالی شامل شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجموع دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و دیگر حوزه اصلی که به حوزه جنوبی ایلام معروف است، شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر بوده که این حوزه انتخابیه نیز یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و کل استان ایلام نیز یک صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتهای پیام/2246/ت20/ض1002

نظر شما