شناسهٔ خبر: 11332086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فارس آغاز شد

شیراز- ایرنا - همزمان با سراسر کشور، رقابت انتخاباتی 257 نامزد نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هشت نامزد نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه هفتم اسفند 94 در استان فارس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رییس ستاد انتخابات استان فارس، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: مدت زمان اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری 10 ساعت پیش بینی شده و رای گیری تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.
هادی پژوهش جهرمی افزود: به استناد قانون انتخابات، وزیر کشور حسب درخواست فرمانداران می تواند مدت زمان رای گیری را افزایش دهد.
او بیان داشت: البته تا زمانی که متقاضی در شعب اخذ رای وجود داشته باشد فرایند اخذ رای ادامه خواهد داشت.
وی، همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی از سوی رای دهندگان را الزامی دانست.
پژوهش جهرمی همچنین از مردم خواست تا در ساعت های اولیه صبح با حضور در پای صندوق های رای، آرای خود را به صندوق بیاندازند و تا حد امکان این کار را به ساعت های پایانی انتخابات موکول نکنند.
رئیس ستاد انتخابات فارس تصریح کرد: سه هزار و 11 شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در فارس آرای مردم را اخذ خواهند کرد.
پژوهش جهرمی، با اشاره به حضور نماینده نامزدها در شعب اخذ رای گفت: نماینده تمام نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شعب اخذ رای حاضر خواهند بود و از نزدیک بر روند رای گیری نظارت خواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس، انجام هرگونه تبلیغات برای نامزدها در شعب اخذ رای را ممنوع دانست و بیان داشت: هیچ کس نمی تواند در شعب اخذ رای برای کاندیداها اقدام به تبلیغ کند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.
استان فارس دارای 18 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و پنج کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.
از جمعیت چهار میلیون و نیمی فارس تعداد سه میلیون و 374هزار و 243نفر واجد شرائط رای دادن هستند.
6122 / 5054

نظر شما