شناسهٔ خبر: 11329100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش بینی وزیر کشور از میزان مشارکت ملت در انتخابات

تهران - ایرنا - وزیر کشور پیش بینی کرد: در انتخابات فردا - جمعه - مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، شاهد حضور 70 درصدی ملت در انتخابات باشیم.

صاحب‌خبر -

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور روز پنجشنبه در محل ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور در گفت و گویی تلویزیونی گفت: یافته های نظرسنجی ها از بخش های مختلف کشور نشان می دهد که بین 65 تا 75 درصد مردم در انتخابات مجلس خبرگارن رهبری و مجلس شورای اسلامی مشارکت می کنند.
وی افزود: برآورد ما حضور 70 درصد ملت پای صندوق های رای است.
وزیر کشور گفت: همه تمهیدات لازم در اقصی نقاط کشور برای برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم است و تقریبا از نظر امنیتی نیز هیچ مشکلی در هیچ نقطه کشور نبوده است.
رحمانی فضلی افزود: اختلافاتی بین برخی هواداران در نقاطی از کشور گزارش شده است که اصلا امنیتی نیست و با توجه به تعطیلی امروز و قبل از انتخابات، نامزدها، مردم و هواداران در حال کار روی لیست ها و مشورت هستند.
وی افزود: امروز - پنجشنبه - روز مشورت است و ما امیدواریم تجلی این مشورت ها را فردا در کنار صندوق های رای شاهد باشیم و انتخابات بسیار باشکوهی داشته باشیم.
وزیر کشور همچنین به انصراف برخی نامزدها اشاره کرد و گفت: همچنان برخی از نامزدها در حال انصراف دادن هستند و برخی دیگر نیز به نفع نامزدهای دیگر کنار می روند. همه شواهد و گزارش ها حاکی از برگزاری انتخاباتی آرام، قانونی و باشکوه در کشور است.
رحمانی فضلی گفت: در بازدید معاون اول رئیس جمهوری از ستاد انتخاباتی کشور توضیحاتی در خصوص روند انتخابات داده شد. البته حضور وی در ستاد انتخابات کشور موجب انگیزه و دلگرمی کسانی بود که زحمت می کشند و برای بهتر برگزار شدن انتخابات فردا فعالیت می کنند.
وی همچنین این بازدید را موجب دلگرمی فعالان در حوزه های انتخاباتی چون بخشداران، فرماندران، مدیران اجرایی و متولیان امنیتی دانست.
وزیر کشور در خصوص ویژگی های تعرفه های انتخاباتی گفت: به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از امکان جعل یا سوء استفاده در حوزه های انتخابی، نکات امنیتی زیادی در تعرفه ها بکار رفته و تقریبا امکان جعل و سوء استفاده را به صفر رسانده ایم.
رحمانی فضلی افزود: در استان ها و شهرستان های مختلف رنگ تعرفه ها متفاوت است و دلیل آن کاهش احتمال جابجایی و جعل است. تلاش می کنیم فضای مطمئن برای صیانت از آرا تامین کنیم.
سیام**1828**1058 **1545

نظر شما