شناسهٔ خبر: 11328997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات؛ 18 درصد از حجم اخبار فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: 18 درصد از اخبار در فضای مجازی به انتخابات مربوط است.

صاحب‌خبر -
سیدابوالحسن فیروزآبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه استقبال مردم از فضای مجازی و اخبار سایت های خبری افزایش زیادی یافته است افزود: میلیون ها نفر خبر در فضای مجازی داشتیم که به این معنی است معادل این میزان مراجعه به خبر در فضای مجازی ، انتشار خبر از طریق جراید و روزنامه ها صورت نگرفته و موجب کاهش هزینه ها شده است.

وی اضافه کرد: تبلیغات در فضای مجازی و الکترونیک هزینه ای تقریباً معادل صفر دارد و در این دوره از انتخابات که برای نخستین بار از فضای مجازی در حد گسترده  استفاده شد کمک شایانی به محیط زیست بود که در آن آلودگی های کاغذ ، پوستر و پلاکارد و همچنین هزینه های تبلیغات به شدت کاهش یافته است.

فیروزآبادی گفت: بدون شک فضای مجازی ضمن افزایش حجم تبلیغات موجب شفاف سازی فضای تبلیغات، آگاهی یافتن مردم از داوطلبان و کاهش هزینه های تبلیغات شده است.

وی افزود: با افزایش استفاده از فضای مجازی در تبلیغات و اطلاع رسانی انتخاباتی ، کمیته ای متشکل از چهار وزارتخانه در وزارت کشور تشکیل شد که هرگونه تحرک در فضای مجازی را رصد می کنند ضمن اینکه ستاد دیگری به منظور ایمنی عملیات فضای مجازی با رصد گزارشات سازمان های مختلف در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: اگر تبلیغات در فضای حقیقی به پایان رسیده  به این معنی است که در فضای مجازی نیز پایان یافته است اگر فراخوان در فضای حقیقی نیاز به مجوز دارد در فضای مجازی نیز باید مجوز داشته باشد همچنین اگر بر هرگونه تهمت ، شایعه یا تشکیک در نتایج انتخابات در فضای حقیقی، اقدامات حقوقی مترتب است در فضای مجازی نیز این امر مورد توجه است و سازمان های ذیربط با دقت فراوان موضوعات این چنینی را رصد می کنند.

فیروزآبادی با اشاره به پایان زمان تبلیغات انتخابات از ساعت 8 صبح امروز گفت: با پایان زمان تبلیغات در فضای حقیقی، گزارشی از تخلف در فضای مجازی نیز دریافت نکردیم ضمن اینکه شرایط و اقدامات انجام شده در این باره رضایت بخش است.

نظر شما