شناسهٔ خبر: 11327635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان تهران: صدور 18/5 میلیون تعرفه

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: 18 و نیم میلیون تعرفه برای تهران صادر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای چاووشی در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تعرفه ها بسته بندی شده و آماده است.

وی ادامه داد: مجموع شعب اخذ رای استان تهران 6 هزار و 131 شعبه است که در هر شعبه دو صندوق مستقر خواهد شد؛ یکی برای مجلس خبرگان و یکی برای مجلس شورای اسلامی که البته برخی از شعب نیز به لحاظ تراکم جمعیت چهار صندوق خواهند داشت که در واقع صندوق اخذ رای خواهران و برادران برای سهولت کار جدا خواهد شد.

چاووشی گفت: همچنین در شهر تهران 4 هزار و 641 شعبه اخذ رای خواهیم داشت.

وی افزود: هزار و 497 حوزه فرعی داریم ضمن اینکه 35 شعبه نیز برای اقلیت ها درنظر گرفته شده است که از میان 13 نامزد اقلیت ها پنج نفر برای مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ما در مجموع 5 هزار و 697 شعبه ثابت و 441 شعبه سیار داریم.

چاووشی افزود: حدود 2 هزار و 307 دستگاه احراز هویت الکترونیکی نیز در سطح تهران برای استقرار در شعبه ها توزیع کرده ایم.

وی تاکید کرد: امکان دو بار رای دادن علی رغم داشتن شناسنامه المثنی وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: مردم توجه داشته باشند برای حضور در پای صندوق های رای شناسنامه همراه با کد ملی الزامی است ضمن اینکه مردم برای رای دادن اول وقت در شعب حضور پیدا کنند و کار را به آخر وقت موکول نکنند.

وی افزود: طبق قانون از 8 صبح شعب اخذ رای آماده رای گیری هستند و تا 6 بعدازظهر ادامه خواهد داشت البته قانون تصویب کرده که وزیر کشور طبق درخواست فرمانداران می تواند ساعات اخذ رای را تمدید کند اما بهتر آن است که مردم کار را به آخر وقت موکول نکنند هرچند که بعد از پایان مهلت اخذ رای افرادی که در داخل شعب هستند از آن‌ها رای گیری به عمل خواهد آمد اما بعد از اتمام درهای شعب به روی مراجعان بسته خواهد شد.

 1262 نفر؛ آخرین آمار نامزدهای مجلس استان تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران آمار نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس را 1142 نفر و در استان تهران 1262 نفر اعلام کرد .

 شهاب الدین چاووشی با بیان اینکه ‌باید شرایط لازم را برای رقابت نامزدها فراهم کنیم افزود: خوشبختانه در این دوره از انتخابات در مجموع از نامزدها و طرفداران آنها تخلفات گسترده ای را شاهد نبودیم ، به جز چند مورد بد اخلاقی که نامزدها علیه هم داشتند، بقیه تخلفات به صورت شکلی بود. 

وی با بیان اینکه برای الکترونیکی شدن انتخابات تاکید داشتیم گفت: با انبوه نامزدها کار انتخاب برای مردم نیز سخت می شود به ویژه که باید اسامی 30 نفر برای مجلس شورای اسلامی و 16 نفر برای خبرگان رهبری در برگ های رای متفاوت نوشته شود که اگر انتخابات به صورت الکترونیکی بود چنین مشکلاتی پیش نمی آمد اما با وجود تلاش ها موفق نشدیم این دوره از انتخابات را بصورت الکترونیکی برگزار کنیم. 
 
وی با بیان اینکه هیچ دوره ای این تعداد نامزد نداشتیم گفت: افراد پیش از مراجعه به شعبه برای سهولت کار انتخاب اسامی نامزدهای مورد نظر را در کاغذی یادداشت و به همراه خود بیاورند تا راحت تر بتوانند اسامی نامزده های خود را انتخاب کنند . 

چاووشی افزود: ضمن اینکه این تعداد نامزدها شمارش آرا را نیز سخت تر می کند . 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره تعطیلی مدارس نیز گفت:‌ تلاش ما این است مدارسی که در آنها اخذ رای صورت می گیرد در صورت طولانی شدن شمارش آرا ، مدارس تعطیل نشود و فقط یکی دو اتاق برای شمارش آرا اختصاص داده شود و اگر هم نیاز به اقدام دیگری در مدرسه ای بود در آن روز تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع بین 18 تا 20 نفر عوامل اجرایی از جمله بازرس و نماینده فرماندار و غیره در هر شعبه مستقر خواهد شد افزود : حفاظت کافی برای شعب در نظر گرفته شده است . 

چاووشی درباره اینکه برخی شایعات شنیده می شود که افرادی از شهرستان های اطراف برای رای دادن به تهران آورده می شوند گفت: اینگونه شایعات در آستانه انتخابات زیاد مطرح می شود ضمن اینکه ما این کار را به ستاد امنیت انتخابات سپردیم تا پیگیری کند؛ اگر کار سازمان یافته ای باشد جلوگیری می‌شود اما اغلب در آستانه انتخابات چنین شایعاتی مطرح می شود .

وی در ادامه با بیان اینکه نامزدها از هرگونه پیش داوری در خصوص نتیجه انتخابات بپرهیزند افزود: نامزدها نباید با رفتارهای غیرمتعارف و خلاف قانون ، مجریان قانون را زیر سوال ببرند بلکه اجازه دهند انتخابات طبق روال پیش برود و مسئولان و مجریان با شمارش و اعلام نتایج رسمی مردم را از نتیجه انتخابات مطلع کنند.

چاووشی با بیان اینکه با توجه به گستردگی حوزه های اخذ رای و تعداد زیاد کاندیداها ،‌ اعلام نتایج ممکن است طول بکشد، گفت: برخی پیش داوری ها ممکن است تنش‌هایی را به وجود آورد .

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه شمارش آرا با دقت و سرعت انجام خواهد شد افزود:‌ پس از انتخابات به فضای آرام انتخاباتی نیازمندیم و توجه داشته باشیم با برخی اظهارات و اقدامات نسنجیده آب به آسیاب دشمن نریزیم و با درج خبرهای نسنجیده، ‌نادرست و نامعتبر فضای جامعه را ملتهب و متشنج نکنیم.

چاووشی افزود: باید تلاش کنیم از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری شود .



نظر شما