شناسهٔ خبر: 11327039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار هریس در گفت‌وگو با تسنیم:

حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار نظام است

فرماندار هریس با تاکید بر اینکه مردم با حضور گسترده در حماسه سیاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق خواهند بخشید، افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار نظام است.

صاحب‌خبر -

حسن یحیوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در هریس، با اشاره به اینکه انتخابات یکی از محل‌های ظهور اراده ملت و نشان‌گر مردم‌سالاری دینی در ایران است، اظهار داشت: مشارکت در عرصه‌های سیاسی خصوصاً در انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق قانون اساسی به‌عنوان حق مردم، برای امت ایران اسلامی مشخص‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی طی سی‌وهفت سال گذشته در پیشرفت و توسعه کشور مشارکت‌های چشم‌گیری داشته‌اند و با حضور گسترده در حماسه سیاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق خواهند بخشید، افزود: حضور در تمامی صحنه‌ها بخصوص انتخابات، کشور را در برابر توطئه‌های دشمنان به‌ویژه آمریکا بیمه می‌کند.

یحیوی، بابیان اینکه همان‌طوری که حضور حداکثری و مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات یک وظیفه دینی بوده، اجرای صحیح انتخابات نیز جزو تکلیف و وظایف مسئولان هر شهرستان است، ادامه داد: مسئولان و مجریان موظف‌اند تا برابر قانون انتخابات را برگزار کنند و نباید قدمی فراتر از قوانین برداشته شود و از طرفی انتخابات نشان‌دهنده اراده ملت بوده و پس از برگزاری انتخابات نتیجه مشارکت برای عموم مردم اعلام می‌شود.

فرماندار شهرستان هریس، با تأکید بر اینکه مجریان و عوامل اجرایی انتخابات برای جلب اعتماد مردم، نباید در این موضوع تخطی شود و تنهاترین و اصلی‌ترین وظیفه ما صیانت از آرای مردم حوزه انتخابیه است، گفت: ما هیچ‌گونه وظیفه‌ای به جز اجرای صحیح قوانین و چهارچوب‌های تعیین‌شده نداریم و هیچ فردی اجازه ندارد در انتخابات قوانین را زیر پا گذاشته و حق‌وحقوق مردم را ضایع کند، همه مسئولان در انتخابات امانت‌داران مردم هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان هریس اضافه کرد: همان‌گونه که گفته‌شده رأی مردم حق‌الناس است، هرکسی که در حق‌الناس اجحاف کرده و موجب پایمالی حق مردم شود علاوه بر اینکه باید پاسخگو باشد در پیشگاه پروردگار نیز جواب پس خواهد داد، حتماً بایستی کاری کنیم تا مردم تشویق و ترغیب شوند تا با حضور در پای صندوق‌های رأی گیری کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مشخص است که همه چه مجریان انتخاباتی و چه عموم مردم از کاندیدایی حمایت می‌کنند، ولی عوامل اجرایی برای اینکه در انتخابات بی‌طرفی خود را حفظ کنند باید فردی که مدنظر آنها را مخفی نگه‌داشته و اعلام بی‌طرفی کنند، تا اینکه برای مردم شائبه ایجاد نشود.

یحیوی با اشاره به اینکه رأی دادن حق مردم بوده و بایستی مجریان و مسئولان دخیل در انتخابات زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم سازند، بیان کرد: هیچ فردی نباید در انتخاب و رأی مردم دخالت کند درواقع آرای هر فردی کاملاً شخصی و محرمانه است، عوامل اجرایی صندوق‌های رأی‌گیری در روز هفتم اسفندماه برای جمع‌آوری رأی مردم با خوش‌اخلاقی و رفتار شایسته با مردم مراوده داشته باشند و از هرگونه تنشی پرهیز کنند که شاید در کنار رأی‌گیری برخی ناملایمت هایی وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان هریس، بابیان اینکه عوامل اجرایی صندوق‌های اخذ رأی اگر تخلفی مشاهده کردند با مستندات و تنظیم صورت‌جلسه به ستاد انتخابات شهرستان هریس گزارش می‌کنند، گفت: یکی از لازمه‌های برگزاری انتخابات و اجرای صحیح قوانین مستلزم اشرافیت عوامل اجرایی به قانون انتخابات بوده و اگر این‌گونه نباشد نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست‌یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم شهرستان هریس همگام و همراه با سایر مردم استان‌ها و شهرستان‌ها، در روز هفت اسفندماه در پای صندوق‌های رأی‌گیری حضور یافته و دست رد به خواسته‌های پلید دشمنان خواهند زد، همچنین با انتخاب افراد اصلح در انتخابات شاهد مجلس پرشور و پرقدرتی در راستای توسعه و آبادانی کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما