شناسهٔ خبر: 11326361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدگاه شماری از فعالان رسانه گلستان در خصوص انتخابات

گرگان - ایرنا - برخی فعالان رسانه ای گلستان حضور پرشور مردم در انتخابات فردا هفتم اسفند را خنثی کننده فعالیت رسانه های بیگانه و توطئه های آنان از جمله در جهت کمرنگ جلوه دادن مشارکت مردم بیان کردند.

صاحب‌خبر -

به گفته این فعالان مشارکت پرشور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دستاوردی ارزشمند و گرانبها برای پشتیبانی از نظام در عرصه داخلی و خارجی خواهد داشت.
غلامرضا رجایی مسئول خبرگزاری فارس در استان گلستان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: ایران تنها کشور دنیا بوده که بعد از پیروزی انقلاب تا سال 92 سالی یک نوبت انتخابات برگزار کرده و مشارکت مردم را در همراهی نظام به خوبی نشان داده است.
وی با تصریح بر اینکه حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای مشروعیت نظام را بیشتر نشان خواهد داد، افزود: اطمینان دارم مردم فهیم کشور ما به ویژه گلستانی ها در انتخابات فردا مشارکت پرشور خود را در پای صندوق های اخذ رای یک بار دیگر نشان خواهند داد.
رجایی اضافه کرد: تاکنون رسانه های ارتباط جمعی برای ایجاد فضای رقابتی و تشویق مردم به حضور پرشور در عرصه انتخابات تلاش زیادی داشته اند.

* انتخابات تجلی اراده مردم برای تعیین سرنوشت خودشان است
صاحب امتیاز پایگاه اینترنتی گلستان ما نیز گفت: برگزاری انتخابات نمایش اراده مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود و کشور است.
هادی علمدار افزود: در این شرایط که دشمنان ملت ایران با ترفند های جدید علیه انقلاب موضع گیری می کنند تا به نظام آسیب وارد کنند، باید در انتخاب نامزدهای اصلح و رای دادن به آنها دقت کنیم.

* مردم به نامزدهای صادق رای می دهند
سپیده سپهری سرپرست هفته نامه همولایتی در استان گلستان نیز گفت: برخی نامزدهای مجلس شورای اسلامی از هر راهی برای تبلیغ خود وارد می شوند تا رای مردم را به دست آورند و این عمل آنها ممکن است انگیزه مردم برای مشارکت را کاهش دهد که این بی تفاوتی احتمالی نسبت به نظامی که بر پایه آرای مردم بنا شده است، خوب نیست.
وی ابراز داشت: برخی نامزدها وظیفه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به خوبی نمی دانند و برای جلب آرای مردم از طریق دادن وعده، تخریب رقبا و هزینه سنگین برای تبلیغات استفاده می کنند که این شیوه ها از دید مردم در انداختن رای به دور نخواهد ماند.
وی گفت: مردم کشور ما همچون انتخابات گذشته با انتخاب آگاهانه و دقیق به این نامزدهای که به فکر اهداف خود هستند، پشت خواهند کرد.
سپهری افزود: مردم هوشیار کشور ما در انتخابات هفتم اسفند به نامزدهایی رای خواهند داد که حرف مردم را در صحن مجلس بزنند و به خوبی از انقلاب دفاع کنند.

* انتخابات حمایت از نظام است
مدیر مسئول هفته نامه انقلاب نیز گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران صِرف حضور سیاسی در پای صندوق های اخذ رای نیست بلکه حضور گسترده و حماسی، مبنای اعتقادی و مذهبی نیز دارد.
غلامرضا خارکوهی افزود: حضور در انتخابات به معنی حمایت از اصل نظام جمهوری اسلامی، حفظ کشور و وطن است و بنابراین حضور در پای صندوق و انداختن رای در واقع رای دادن به هویت مذهبی - سیاسی خود، کشور، ملت، حکومت و انقلاب است و تاکنون نظیر مشارکت مردم ایران را در سایر کشورها ندیده ایم.
وی گفت: در چنین شرایطی که رسانه های بیگانه حتی در کشورهای عربی علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ سوء دارند و مردم را به حضور نیافتن در پای صندوق های اخذ رای تشویق می کنند، وظیفه مذهبی و سیاسی و میهنی رسانه ای ما است که با حضور گسترده به مقابله با اهداف رسانه های بیگانه بپردازیم.
خارکوهی اضافه کرد: رسانه های کشورمان وظیفه داشته و دارند مردم را هرچه بیشتر برای حضور در انتخابات هفتم اسفند سال جاری تشویق و ترغیب کنند زیرا راه درست برای حل مسائل و معضلات کشور از طریق حضور در پای صندوق های رای و انتخاب نمایندگان کارآمد است.
استان یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان دارای 6 حوزه انتخابیه اصلی است که از این حوزه ها هفت نماینده برای دهمین دوره خانه ملت و دو نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شوند.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، استان گلستان یک میلیون و 288 هزار و 536 نفر واجد شرایط رای دادن دارد.
6204/1648/6203

برچسب‌ها:

نظر شما